۰۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۸۴۸۴۷
همزمان با هفته دولت؛

سه پروژه اوقاف در مازندران به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، از افتتاح و بهره برداری سه پروژه مربوط به امامزادگان و اماکن متبرکه در هفته دولت خبر داد.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران، از افتتاح و بهره برداری سه پروژه امامزاده در هفته دولت خبر داد.

وی با بیان این که این سه پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون رسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: این پروژه‌ها شامل بقعه متبرکه سید محمد‌(ع) مرزن آباد چالوس، امامزاده هفت تن لاریجان و امامزاده قنبر علی ربیع اله لاریجان هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران نگاه دولت به اماکن متبرکه و امامزادگان را مثبت ارزیابی کرد و بیان داشت: خوشبختانه در طول چند سال اخیر کمک های خوبی برای تجهیز و نوسازی اماکن متبرکه از سوی دولت صورت گرفته است.

حجت الاسلام سهرابی همچنین از آغاز توزیع بیش از هفت هزار جلد قرآن کریم در مساجد و امامزادگان مازندران خبر داد و بیان داشت: این قرآن ها با ترجمه حضرت  آیت الله مکارم شیرازی‌ و یا خط مرحوم تبریزی‌ در مساجد و امامزادگان استان در حال توزیع است.

وی با بیان این که، این قرآن ها در سه نوع با کاربری مختلف تهیه شده است، افزود: نوع اول این قرآن ها با ترجمه حضرت آیت الله مکارم شیرازی‌ دارای توضیحات تفسیری مختصری است  و نوع دیگر قرآن‌های موجود بدون ترجمه و با خط مرحوم ‌تبریزی‌ مطابق با رسم مصحف، مناسب جلسات آموزش رو خوانی، روانخوانی و قرائت قرآن کریم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که منابع مالی چاپ این قرآن ها از موقوفات بوده و از اهدا قرآن به افراد حقیقی حتی الامکان خودداری خواهد شد، خاطرنشان کرد: سومین نوع این قرآن ها، قرآنی با ترجمه 365 صفحه ای است که به منظور بهره گیری در مساجد و امامزادگانی که روزانه برنامه ترتیل خوانی دارند طراحی و جاپ شده است.

حجت الاسلام سهرابی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه افزود: فرا رسیدن هفته دولت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار شهیدان رجایی و باهنر را زنده می کند و شهیدان رجایی و باهنر شهدای مخلصی بودند که از دل و جان برای مردم خدمت می کردند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه با اشاره به این که ملت بزرگ ایران باید قدردان این دولت باشد و از نگاه ویژه آنها به استان ها و مناطق محروم تقدیر کنند، ادامه داد: از طرفی نیز دولت خدمتگزار باید قدردان این ملت باشد؛ ملتی که در سردی و گرمی روزگار از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا به حال محکم ایستاده اند و در مقابل تحریم های کشورهای خارجی خم به ابرو نیاوردند و در تمامی صحنه ها حضور دارند.

وی با اشاره به تلاش سی سال دشمنان برای تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران از راه های مختلف درصدد از بین بردن اعتقادات و ایمان جوانان و نوجوانان ایران اسلامی هستند و با گسترش وهابیت و مسیحیت و ورود فیلم های مستهجن و مبتذل به جامعه و خانه و خانواده این اهداف شوم را دنبال می کنند./950/پ202/س
ارسال نظرات