۰۲ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۸۴۶۸۸

کرامت خصیصه بارز امام حسن مجتبی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر اداره اوقاف شهرری گفت: رفتار کریمانه امام حسن مجتبی (ع) باید در بین مردم طرح شود و شاخص رفتاری مطلوب جامعه گردد.
برنامه آيين كرامت، ميلاد امام حسن(ع)


حجت الاسلام روح الله گلزاری، مدیر اداره اوقاف شهرری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع)، گفت: یکی از خصوصیات امام مجتبی(ع) کرامت است که در جای جای زندگی ایشان بروز و ظهور دارد.

وی ادامه داد: سخی کسی است که اگر در گرفتاری او را فراخواندند، شخص را یاری کند اما کریم کسی است که بدون اینکه اظهار احتیاج کنی، کمک می کند.

مدیر اداره اوقاف شهرری ادامه داد: در روایات داریم که حضرت در حال غذا خوردن بودند و حیوانی روبروی حضرت بود، حضرت هرلقمه ای که می خوردند لقمه ای هم برای آن حیوان می انداختند، کسی آمد و خواست حیوان را با سنگ دور کند که امام حسن(ع) آن شخص را از این کار بازداشتند و گفتند من حیا می کنم که در مقابل موجود زنده ای چیزی بخورم و او ببیند.

وی ادامه داد: این گونه رفتارهای امام نشان می دهد که چقدر در رفتارهای خود مواظب بودند و مسائل مختلف را مورد نظر قرار می دادند.

محقق علوم حوزوی گفت: امام حسن(ع) در تمام ابعاد شخصیتی برجسته بودند، از نظر علم، اعلم مردم و از نظر زهد و وارستگی سرآمد دوران و از نظر عبادت، عابدترین مردم بود، که در مناقب ابن شهر آشوب و روضهٔ الواعظین روایت شده امام حسن (ع) هرگاه وضو می ساخت، بدنش می لرزید و رنگ مبارکش زرد می شد.

محقق علوم اسلامی بیان داشت: امام حسن مجتبی(ع) سه مرتبه اموالش را با خدا قسمت کرد، به این گونه که نصف آن را خود برداشت و نصف دیگر را به فقرا داد.

وی ادامه داد: حضرت به قشر آسیب پذیر جامعه توجه داشتند و این درسی به ما است تا از این قشر غافل نشویم و شادی های خود را با آنان تقسیم کنیم. /909/پ202/ع


ارسال نظرات