۲۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۲:۰۴
کد خبر: ۸۴۲۵۸
آیت الله ممدوحی:

مسؤولان با توجه به وحدت و همدلی، از دامن زدن به اختلافات پرهیز کنند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نتیجه ایجاد تفرقه در سطوح بالا را انحلال در سطوح پائین دانست و از مسؤولان خواست با توجه به وحدت وهمدلی و تکیه بر نقاط اشتراک، از دامن زدن به اختلافات جزیی پرهیز کنند.
آيت الله حسن ممدوحي
آیت الله حسن ممدوحی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با مسؤولان عالیرتبه نظام و تاکیدات معظم له مبنی بر ضرورت حفظ وحدت مسؤولان، گفت: دستور و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت حفظ وحدت مسؤولان نظام، دستور کتاب و سنت است و ایشان به بهترین شکل ممکن این موضوع را بیان کردند.

وی وحدت و همدلی را زیربنای موفقیت جوامع دانست و با اشاره به فرازهایی از خطبه 147 نهج البلاغه ابراز داشت: امام علی(ع) رمز نابودی اسلام را اتفاق بر تفرقه و دوری از اجتماع می دانند.

این استاد حوزه علمیه قم، با بیان اینکه در قرآن کریم تحزب مطلقا ممنوع است تصریح کرد: در آموزه های دینی و اسلامی بر ضرورت اجتناب و دوری از افرادی که قصد دارند بین مردم شکاف ایجاد و جامعه را متلاشی کنند، تاکید شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به فوائد وحدت و همدلی مسؤولان، آسیب های اختلاف و تفرقه مسؤولان را بسیار زیاد دانست و اضافه کرد: ایجاد تفرقه تنها گرفتاری ها و مشکلات داخلی را به دنبال ندارد و در جبهه ها و عرصه های بین المللی نیز آسیب های زیادی را خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به سخنان رهبری در خصوص تهدیدات دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: معظم له در این خصوص سخنان بسیار دقیقی را فرمودند و اگر دشمنان ما چنین کار اشتباهی را مرتکب شوند، چنان سیلی از ملت ایران خواهند خورد که برای همیشه از کرده خود پشیمان شوند.

وی اظهار داشت: ملت ایران از تهدیدات اینها ترس و واهمه ای ندارند و مردم ما می دانند که اینها هیچ غلطی نمی توانند بکنند و تهدیدات شان نیز توخالی است.

آیت الله ممدوحی، ضرورت توجه مسؤولان به وحدت و همدلی را در شرایط کنونی جامعه مضاعف خواند و تاکید کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در این دیدار تاکید داشتند مسؤولان باید به وحدت و همدلی توجه کنند و از دامن زدن به اختلافات پرهیز کرد.

وی دامن زنندگان به اختلافات را افرادی ناآگاه دانست و با انتقاد از این افراد خاطرنشان کرد: کسانی که مدام به اختلافات دامن می زنند، توجه ندارند که این مساله چه عواقب و آسیب هایی را به همراه دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به دلایلی که منجر به اختلاف افکنی از سوی برخی افراد می شود گفت: داعیه های نفسانی و حب و بغض های شخصی به این مساله دامن می زند و این گونه افراد باید توجه داشته باشند که دود و آسیب این اختلاف افکنی ها تنها به چشم ملت نخواهد رفت، بلکه دامان خود آنها را نیز خواهد گرفت.

این استاد حوزه علمیه قم، ابراز داشت: ما به مسؤولان و دست اندرکاران توصیه اکید می کنیم که به این مساله توجه کنند و بدانند نتیجه ایجاد تفرقه در سطوح بالا، انحلال در سطوح پائین خواهد بود و این امری است که باید به شدت از آن اجتناب کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه غفلت از این مساله آسیب های فراوانی را به همراه خواهد داشت، به فرازهای دیگری از بیانات حکیمانه رهبری اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به یک کبرا که همان ضرورت حفظ وحدت است اشاره کردند.

وی با اشاره به این سخن رهبری که خدشه در آمار ارائه شده از سوی مسؤولان کار درست و پسندیده ای نیست گفت: متاسفانه برخی از افراد با خدشه در آمارهای ارائه شده از سوی مسؤولان و همچنین ارائه آمارهای دروغین برای مردم دلهره و اضطراب ایجاد می کنند و این موضوع یکی از صغراهای کبرایی است که رهبری به آن اشاره کردند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات