۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۸۳۹۰۱
در مشهد؛

همایش علمی ـ پژوهشی خدمات رسانی فرهنگی به زائران رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ همایش علمی ـ پژوهشی خدمات رسانی فرهنگی به زائران رضوی در دهه کرامت در مشهد برگزار می شود.
همایش علمی ـ پژوهشی خدمات رسانی فرهنگی به زائران رضوی برگزار می شود
امیر سلمانی رحیمی، معاون پژوهشی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد از برگزاری همایش خدمات رسانی فرهنگی به زائران رضوی در دهه کرامت خبر داد و گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام همت مضاعف و کار مضاعف نامگذاری شده است این بنیاد در نظر دارد همایشی با موضوع خدمت رسانى فرهنگى به زائران رضوى برگزار کند.

وی با اشاره به توجه ویژه بنیاد پژوهش های اسلامی آستان به زائران در سال های اخیر خاطرنشان کرد: تاکنون هفتاد عنوان کتاب با موضوعات مرتبط با امام رضا(ع) از سوی این بنیاد به چاپ رسیده که به منظور آسیب شناسی این کتاب ها و خدمت رسانی فرهنگی به زائران بارگاه رضوی، فراخوان مقاله ای با این موضوع برگزار می شود.

سلمانی رحیمی اظهار داشت: محورهایی از قبیل مبانی فرهنگی و اجتماعی زیارت، نقش زیارت در حفظ ارزش‌های اسلامی، آداب و آثار زیارت، نقش تبلیغ در خدمت‌رسانی فرهنگی به زائران، آسیب‌شناسی زیارت، سیر تحول فرهنگى و تاریخى زیارت در مکتب شیعه و مدیریت خدمات فرهنگى به زائران، بایدهاو نبایدها از محورهای این همایش است.

معاون پژوهشی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس، مهلت ارسال آثار را پایان مردادماه ذکر کرد و گفت: مقالات باید به شیوه علمى و معمول مقالات مطبوعاتی به همراه فایل آن به دبیرخانه همایش ارسال شود.

وی ابراز داشت: از صاحبان مقالات برگزیده به صورت کتبى براى شرکت در همایشی که در دهه کرامت(میلاد امام رضا(ع) برگزار خواهد شد دعوت به عمل می آید و در روز برگزاری همایش هدایایى به رسم یادبود به آن ها تقدیم خواهد شد.

رحیمی یاداور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این همایش می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی به نشانی http://www.islamic-rf.ir و یا شماره 2232501-0511 داخلی 244 اطلاعات بیشتر کسب کنند./969/پ202/ص

ارسال نظرات