۱۵ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۸۲۶۴۶

برگزاری نخستین یادواره شهدای زن در استان فارس

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره 140شهیده استان فارس در شیراز برگزار شد.
شهيده مريم فرهانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، نخستین یادواره 140شهیده استان فارس با حضور بیش از هفت هزار نفر از بانوان بسیجی این استان‌ در سالروز تشکیل بسیج خواهران و شهادت مریم فرهانیان‌، یکی از شهدای شاخص زن در کشور‌، در شیراز برگزار شد.

غیب‌پرور، فرما‌نده سپاه فجر استان فارس، در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش زنان در دفاع مقدس گفت: در زمان اسلام سمیه تنها زن شهید بود که بعد از حضرت فاطمه زهرا‌(س) و حضرت زینب‌(س) جزء زنان شاخص زمان اسلام است؛ اما اکنون بعد از گذشت هزار و چهارصد سال از آن زمان‌، کشور ما با تقدیم هزاران زن شهید به انقلاب و اسلام، نشان داد که با وجود تمامی خفقان و ظلم و استکباری که بر جهان حاکم است هنوز می‌شود، فریاد ظلم ستیزی اسلام و مسلمانان را به خصوص از حنجره بانوان مسلمانان به گوش جهانیان رساند.

وی افزود‌: پیام بانوان شهید‌، خود‌باوری دینی و اعتقادی است و این که می‌توان در پناه دین خدا به حضرت زهرا‌(س) اقتدا کرد و در اوج خفقان‌، فریاد اسلام بر آورد.

غیب‌پرور همچنین ابراز داشت: یکی از مهم‌ترین پیام‌های اسلام و انقلاب ارزش دادن به بانوان است و این‌که زن هیج گاه‌، کالا، ابزار و وسیله سود‌جویی دیگران نیست و در زمان جنگ تحمیلی نیز بانوان ما چه در جبهه و خط مقدم و چه در پشت جبهه نقش مهمی ایفا می‌کر‌دند‌ و امروز نیز زنان و دختران بسیجی پیام رسانان فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

گرامی، فرمانده ناحیه سپاه بقیت الله شیراز نیز در این مراسم گفت‌: بانوان در طول انقلاب و دفاع مقد سدر سه جبهه تحکیم خانواده ،ستاد پشتیبانی جنگ وجمع آوری کمکها و تشویق فرزندان و همسران خود به حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل نقش مهمی در این زمینه داشتند.

وی همچنین از تشکیل بسیج اصناف خواهران در روز چهارم شهریور مصادف با روز بسیج اصناف و عضویت سی هزار بانوی بسیجی در این حوزه خبر داد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم از تمبر 140 شهید زن استان فارس نیز رونمایی شد.

این تمبرشامل تصویری از بدرقه مادران شهدا از رزمندگان، زنان امدادگر در جبهه و صحنه عروج تا ملکوت است.192/پ202/س
ارسال نظرات