۰۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۸۱۵۳۸
امام جمعه خوی:

دین ستیزی از مشترکات فرقه‌های نوظهور است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام موسوی شکوری گفت: دین ستیزی نمونه‌ای از مشترکات فرقه‌های نو ظهور به شمار می‌رود که برآمده از فرهنگ غربی است.
حجت الاسلام سيد رضي موسوي شكوري
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه شهرستان خوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، برگزاری مداوم گفتمان های دینی با موضوعات نحله های انحرافی، جریان شناسی و وهابیت را راهکاری مؤثر برای مقابله با فرقه های انحرافی ارزیابی و اظهار کرد: رسالت اصلی متولیان فرهنگی جامعه، شناساندن جریان‌ها و نحله‌های انحرافی رسوخ کرده در جامعه است.

وی با تأکید بر ضرورت جلوگیری از گسترش نحله های انحرافی در جامعه، بیان داشت: دنیا با پدیده ای به نام جنبش های نوظهور دینی و معنوی مواجه شده که در کشور ما مدارس و دانشگاه ها بیش از همه در معرض ترویج نحله های انحرافی هستند.

بحران‌های روانی، از عوامل گسترش فرقه های نوظهور

رییس شورای فرهنگ عمومی خوی، بحران‌های روانی را از عوامل گسترش فرقه های نوظهور عنوان و اظهار کرد: بسیاری از افراد جوامع غربی به دلیل مشکلات زندگی دچار اضطراب، افسردگی و سایر مشکلات روانی هستند که این افراد راحت تر از دیگران جذب فرقه های نوظهور می شوند.

وی در بیان علل پیدایش فرقه ها و ادیان نوظهور در جوامع بشری گفت: جنبش های دینی جدید تمایل دارند در جوامعی که دین و معنویت از سیاست جدا بوده و دو فرهنگ متفاوت به هم می رسند، شکوفا شوند و از این طریق بی ثباتی اجتماعی ایجاد کنند.

ارائه الگوهای عرفان اسلامی، از راههای مقابله با فرقه های نوظهور

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه به مشترکات فرقه های نوظهور اشاره و بیان کرد: نسبی گرایی، کثرت گرایی، جدا بودن دین و معنویت از سیاست و دین ستیزی نمونه های از مشترکات فرقه های نو ظهور است که تمامی آنها برآمده از فرهنگ غربی هستند.

وی در پایان پاسخگویی به شبهات جوانان، شناساندن چهره پلید فرقه های نو ظهور، معرفی عرفان و معنویت اصیل اسلامی، تکیه کردن بر معنویت عقلانی، افشاگری و جهل زدایی، ارائه الگوهای عرفان ناب اسلامی و بهره بردن از ظرفیت های مناسبت های مذهبی بویژه نیمه شعبان را از جمله کارهایی برشمرد که فعالان فرهنگی می توانند در راستای مقابله با فرقه های نو ظهور انجام دهند./938/ت302/ص
ارسال نظرات