۲۵ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۸۰۹۹۱
امام جمعه امیدیه:

اعتقاد به منجی راه حل مشکلات بشر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه امیدیه گفت: اعتقاد به منجی در همه ادیان وجود دارد و همه فرق اسلامی نیز به آن اعتقاد دارند؛ اما نزد شیعه اثنی عشری این مطلب کامل تر و همه ابعاد آن در مکتب شیعه روشن است.
امام جمعه اميديه، حجت الاسلام بوعلي
حجت الاسلام عبدالرضا بوعلی، امام جمعه امیدیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مهدویت را یکی از اصول اساسی اسلام دانست و اظهار داشت: اعتقاد به منجی در همه ادیان وجود دارد و همه فرق اسلامی نیز به آن اعتقاد دارند که از این میان نزد شیعه اثنی عشری این مطلب کامل تر و همه ابعاد آن در مکتب شیعه روشن است.

حجت الاسلام بوعلی اعتقاد به مهدویت یک اصل راسخ در عقاید و تاریخ شیعه برشمرد و خاطرنشان کرد: مذهب شیعه طبق مبانی دینی معتقد است که آینده جهان بشریت، بسیار روشن و سراسر امید است و رسیدن به کمال انسان و جامعه انسانی و همچنین دستیابی به عدالت و جامعه توحیدی سراسر عدل، در پرتو حکومت جهانی مصلح کل، امام زمان(عج ) تحقق خواهد یافت.

وی با اشاره به اعتقاد سایر ادیان به حکومت جهانی منجی بشریت، بیان داشت: دیدگاه حکومت جهانی امام زمان(عج) و پایداری آن تا وقتی که خدا بخواهد و تا دامنه روز قیامت، نزد شیعه بسیار منطقی، مستدل و مستحکم است و سایر ادیان هم به این موضوع معتقد اند اما ابعاد آن نزد شیعه کامل تر و گسترده تر است.

امام جمعه امیدیه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در ترویج فرهنگ مهدویت ابراز داشت: به برکت انقلاب اسلامی ایران که به رهبری امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شد، اعتقاد به مهدویت جایگاه ویژه ای در جهان پیدا کرد و این انقلاب در نظر مردم زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) است.

حجت الاسلام بوعلی ادامه داد: امروز شاهد افزایش گرایش به مهدویت و فعالیت های فرهنگی در این زمینه چه در ایران و چه در جهان هستیم و این از آثار و برکات انقلاب اسلامی ایران بوده است و ان شاء الله و با عنایت خداوند این انقلاب به دست رهبر عزیز و ملت سرافراز ایران به انقلاب حضرت مهدی (عج) متصل شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظیفه روحانیت در گسترش فرهنگ مهدوی اظهار داشت: روحانیت به عنوان پیشگامان در عرصه دینی وظیفه دارند با شناخت مسائل مهدویت و آشنایی با شبهاتی که در این زمینه وجود دارد به ترویج فرهنگ اصیل مهدوی در جامعه و به ویژه نسل جوان بپردازند.

امام جمعه امیدیه به وظیفه شیعیان در ترویج فرهنگ مهدوی اشاره و خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه شیعیان تقویت بنیه فکری و افزایش شناخت خود نسبت موضوع مهدویت و همچنین کسب لیاقت از لحاظ شخصیتی و اخلاقی برای سربازی امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ اصیل، متعالی و نجات بخش مهدوی است زیرا این فرهنگ همچون آب زلالی است که اگر سالم به دست جهانیان برسانیم همه آزادی خواهان جهان به آن گرایش پیدا می کنند.

وی اعتقاد به منجی را سبب آرمان بخشی و امیدواری مردم جهان دانست و تصریح کرد: انسان امروزی از همه مکتب های بشری و نظام های حقوقی و حکومتی مایوس شده است و با وجود پیشرفت های علمی و تکنولوژی بر مشکلاتش افزوده شده است، از این رو اعتقاد به منجی می تواند همه مشکلات کنونی بشر را بر طرف کند./945/ت302/س
ارسال نظرات