۲۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۸۰۶۷۰

نسخه دیجیتال کتاب احکام فقهی زیارت عتبات در پایگاه اطلاع رسانی حج قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ کتاب احکام فقهی زیارت عتبات، در کتابخانه تخصصی دیجیتالی پایگاه اطلاع‌رسانی حج قرار گرفت.
كتابخانه حج


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب احکام فقهی زیارت عتبات، اثر حجت الاسلام محمد حسین فلاح زاده در کتابخانه تخصصی دیجیتالی پایگاه اطلاع‌رسانی حج وابسته به حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت قرار گرفت.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: از آنجا که فقه برنامه عملی تمام زندگی است و برای همه مراحل آن، در حضر و سفر، تنهایی یا گروهی ، برای اعمال فردی یا اجتماعی ، قانون عملی دارد ، لذا بر آن شدیم تا در این نوشته مختصر برخی از احکام مربوط به سفر زیارتی عتبات را مرور کنیم، باشد که با مراعات آن ها ، زائران عزیز بتوانند وظیفه دینی خود را بهتر بشناسند و به آن ها عمل کنند و بهره معنوی بیشتری ببرند .

این کتاب دارای بخش هائی نظیر، احکام پیش از سفر، نماز مسافر، آدراب مسجد، احکام و آداب زیارات، اوقات مخصوص زیارت امیر المومنین(ع) و امام حسین(ع)، احکام عزاداری، قمه زنی، نذر و وقف، تسبیح تربت و... است.

در پاره ای از بخش نذر و وقف این کتاب، می خوانیم: یکی از سنت های پسندیده مسلمانان، نذر اعمالی است برای معصومین (ع) یا اموالی برای آنان و همچنین وقف ملک یا مالی برای آنان و این سنت حسنه همچنان رواج دارد و از آنجا که برخی از زائران گاهی برای عمل به نذر خود یا صرف منافع موقوفات ، راهی آن دیار می شوند ، توجه به برخی از احکام نذر و وقف که ارتباطی با آن پیشوایان پاک و حرم های مطهّر آنان و امور مربوط به ایشان دارد ، مفید خواهد بود، باید بدانیم که در نذر باید صیغه خوانده شود و لازم نیست آن را به عربی بخواند ؛ پس اگر بگوید : « اگر مریض من خوب شود برای خدا بر عهده من است که ده هزار تومان به حرم امام حسین ( علیه السلام ) بدهم » نذر او صحیح است و باید مطابق آن عمل کند ، بنابراین اگر صیغه نذر نخوانده باشد ، عمل به آن واجب نیست .

این کتاب در شصت صفحه تنظیم شده است و در کتابخانه تخصصی دیجیتالی حج پایگاه اطلاع‌رسانی حج به نشانی
http://hajj.ir/hadjwebui/library/wfViewBookPage.aspx?bookId=1012 قابل دسترسی است. /909/پ202/ع


ارسال نظرات