۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۸۰۵۶۹
مدیرکل امور بانوان وزارت کشور:

مسأله عفاف و حجاب در جامعه نباید به مقوله سیاسی تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با بیان این‌که در بحث عفاف و حجاب به دنبال مقصر نیستیم، گفت: مسأله عفاف و حجاب در جامعه نباید به یک مقوله سیاسی تبدیل شود.
حجاب و عفاف
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، زهرا عباسی، مدیرکل امور بانوان وزارت کشور، امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه حجاب و عفاف مازندران در ساری، در جمع خبرنگاران گفت: متأسفانه جریان فکری دهه گذشته به دلیل بی توجهی گسترش بدحجابی در جامعه را فراهم کرده است.

وی همچنین از راه کار ویژه و برنامه جامع دولت برای ترویج فرهنگ عفاف وحجاب در جامعه خبر داد و افزود: وزارت کشور دراین بخش نقش نظارتی و هدایت کننده دارد و اجرای هر طرحی بر عهده سایر دستگاه ها است.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با تأکید بر این‌که مسأله عفاف و حجاب در جامعه نباید به یک مقوله سیاسی تبدیل شود، خاطر نشان کرد: اجرای هر طرحی جهت نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند مشارکت عمومی است.

عباسی از فعالیت جریان سازمان یافته‌ای برای ترویج بی‌بندوباری و بی‌عفتی در جامعه خبر داد و بیان داشت: این جریان تلاش می کند با ترویج بدحجابی درجامعه ی اسلامی موجب اختلاف و تفرقه میان مسؤولان شود که باید در این خصوص هوشیار بود.

وی نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب را نیازمند فرهنگ سازی در سطوح مختلف جامعه دانست و تصریح کرد: مسأله عفاف و حجاب مربوط به زمان خاصی نیست؛ بلکه ریشه در اعتقادات ما دارد و در همه دوره ها مورد توجه بوده است.

عباسی با بیان این‌که باید در مسأله عفاف و حجاب حدود شرعی مورد توجه قرار گیرد، گفت: تنها راه تقویت فرهنگ عفاف و حجاب بین نسل دوم و سوم انقلاب، حمایت مردم و در عین حال تعامل و هماهنگی مسؤولان دستگاه‌های متولی است.

مشاور وزیر کشوردر ادامه از شناسایی طراحان و تولیدکنندگان پوشاک اسلامی و حمایت دولت از آنها خبر داد و افزود: دولت این آمادگی را دارد از این طراحان و تولید کنندگان حمایت کند.

عباسی ادامه داد: طراحان متعهد مد لباس در عرصه پوشش اسلامی فعال شدند و به زودی شاهد مدل‌های متناسب لباس با پوشش اسلامی خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که نمایشگاه «نور و نجابت» مازندران سومین نمایشگاه با همین محتوا در سطح کشور است، خاطرنشان کرد: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی زمینه جذب جوانان به سوی پوشاک اسلامی را فراهم می‌کند.

عباسی همچنین ادامه داد: ‌برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات گفتمان متقابل جوانان با استادان و صاحبنظران مباحث دینی در روند هدایت جوانان و اقشار جامعه به سوی عفاف و حجاب تأثیرگذار است./950/پ202/س
ارسال نظرات