۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۷۹۹۶۲
امام جمعه شبستر:

تفکر علامه امینی وقف ولایت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شبستر با بیان این‌که علامه امینی(ره) مدافع واقعی ولایت مولای متقیان علی(ع) بود، گفت: صاحب الغدیر تعهد خاصی نسبت به اسلام و ولایت داشت.
گزيده کتاب ­الغدير


حجت الاسلام سیفعلی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که ابعاد شخصیتی علامه امینی مغفول مانده است، اظهار داشت: علامه امینی در علوم تفسیر، کلام فلسفه و فقه متخصص بودند.

وی ادامه داد: علامه امینی می توانست با ادامه تحصیل در رشته فقه و اصول که هفده جلد کتاب نیز در این زمینه تألیف کرده، به مرجعی بزرگ در عالم تشیع تبدیل شود؛ اما آن مرد بزرگ نیاز روز جامعه را در نظر گرفت و تلاش در جهت علم الحدیث را ادامه داد.

این استاد حوزه علمیه افزود: واقعیت این است که در شرایط کنونی و در مقابله با شبهاتی که به صورت تخصصی از سوی وهابیان و سلفی گری و همچنین از سوی مذاهب ساختگی مطرح می شود جز روحانیت آگاه و عالم کسی دیگری توان پاسخگویی را ندارد و این مسئله ای است که علما و محققان باید بدان توجه داشته باشند.

وی تعهد به اسلام را خصوصیت بارز علامه امینی برشمرد و گفت: همان گونه که یک رزمنده در میدان نبرد به دنبال جاه و مقام نیست و فقط شکست دشمن و پیروزی نیروهای حق را در نظر دارد، این دانشمند بزرگ نیز تنها به صلاح اسلام می اندیشید و در آن راستا حرکت می‌کرد.

حجت الاسلام محمدزاده، علامه امینی را الگویی کامل برای محققان و طلاب علوم دینی معرفی کرد و گفت: عنصر اخلاق، عشق به اهل بیت(ع) و تلاش شبانه روزی که در وجود این مرد متجلی بود، می تواند محققان جوان ما را به حقیقت مطلوب رهنمون کند.

امام جمعه شبستر با تأکید بر این‌که علامه امینی مدافع واقعی ولایت مولای متقیان علی(ع) بود، گفت: آن عالم فرزانه رنج و سختی سفرهای مختلف را برای اثبات حقانیت شیعه به جان خرید و حتی بارها از سوی وهابیت مورد اهانت قرار گرفت.

وی در پایان کار علمی و تحقیقی را نیاز امروز حوزه های علمیه دانست و گفت: توجه به امر پژوهش در مدارس علوم دینی سبب تربیت بزرگانی چون علامه امینی خواهد شد./935/ت302/س

ارسال نظرات