۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۹۸۷۸

نخستین امام جمعه شهرستان سرباز معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ در حکمی از سوی حجت‌الاسلام سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، نخستین امام جمعه شهرستان سرباز معرفی شد .
امام جمعه سرباز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، نخستین امام جمعه شهرستان سرباز روز گذشته با حضور مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سیستان و بلوچستان در شورای اداری این شهرستان منصوب و معرفی شد .

حجت الاسلام غلامرضا عباسی، مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سیستان و بلوچستان در این مراسم که در محل سالن اجتماعات فرمانداری سرباز تشکیل شد اظهار داشت: باید تلاش بسیاری از سوی امامان جمعه برای تحکیم وحدت و جلوگیری از تفرقه صورت پذیرد .

وی، افزود: وقتی امامان جمعه تشیع و تسنن در شهرستانها دوشادوش یکدیگر جهت حل مشکلات مردم حرکت کنند نتیجه مطلوب بدست می آید و مشکلات مردم بهتر حل می شود .

محمد میهنی، فرماندار شهرستان سرباز نیز در این مراسم گفت: مردم شهرستان سرباز همیشه افتخار دارند که در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی، بنیانگذار کبیر انقلاب و رهبری معظم حرکت می کنند .

وی، افزود: حرکت در راستای آرمان های انقلاب سبب شد تا مردم به برکت جمهوری اسلامی ایران تحت تأثیر تبلیغات تفرقه انگیز دشمنان قرار نگیرند.

میهنی، با بیان اینکه، با توجه به عمق محرومیت های بر جای مانده از دوران طاغوت، توسعه یافتگی شهرستان سرباز منوط به تلاش خستگی ناپذیر مسؤولان است، اظهار داشت: امیدورایم نخستین امام جمعه این شهرستان که شناخت کافی از منطقه دارد بتواند در راستای زدودن چهره محرومیت این منطقه اقدام مؤثری انجام دهد .

فرماندار شهرستان سرباز، از تریبون نماز جمعه بعنوان عاملی مهم در تحکیم وحدت بین شیعه و سنی یاد کرد و گفت: همچنین این تریبون جایگاه مهمی برای رفع مشکل مردم و انجام برنامه های سیاسی، اجتماعی و عبادی است .

حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور، امام جمعه شهرستان سرباز، نیز اظهار داشت: تریبون نمازجمعه باید در راستای اجرای اهداف نظام و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باشد .

وی، با بیان اینکه، نماز جمعه از عوامل عزت و عظمت اسلام است که باید همواره آن را پاس داشت، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی نیز بر این جایگاه همواره تأکید داشتند و بارها فرمودند که نمازجمعه نمایشی از قدرت سیاسی و اجتماعی مسلمانان است که باید هر چه با شکوهتر برگزار شود .

امام جمعه سرباز، تأکید داشت: در تلاشیم بتوانیم جدای از توسعه آرمانهای انقلاب خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی و دولت خدمتگزار را از این تریبون به گوش مردم برسانیم .

گفتنی است، در پایان این نشست، حکم انتصاب رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور به حجت الاسلام علی اصغر کمالی پور، قرائت شد و وی به عنوان نخستین امام جمعه شهرستان سرباز معرفی شد .

حجت اسلام کمالی پور پیش از این امامت جمعه  یکی از شهرهای استان  چهارمحال و بختیاری را بر عهده داشته است ./940/ پ202/ص
ارسال نظرات