۱۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۷۸۶۱۳
از سوی مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی قم؛

پنجمین دوره مسابقات علمی نجوم در 75 مرکز کشور برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی قم از برگزاری پنجمین دوره مسابقات علمی نجوم در استان های مختلف کشور خبر داد.
پنجمين دوره مسابقات سراسري تجوم
محمدصالح نجف، مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی قم وابسته به دفتر حضرت آیت الله سیستانی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: پنجمین دوره مسابقات علمی نجوم امسال در75  مرکز در سراسر کشور برگزارمی شود.
 
وی با بیان این‌که پنجمین دوره مسابقات علمی نجوم امسال در دو مقطع مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد، افزود: سؤوالات سطح مقدماتی از کتاب نجوم به زبان ساده و کتاب پژوهشی در اعجاز قرآن بخش زمین و نیز سطح پیشرفته از کتاب نجوم دینامیکی، نجوم کروی فصل دوم و پنجم و نیز کتاب کتاب پژوهشی در اعجاز قرآن بخش زمین طراحی خواهد شد.

مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی قم با بیان این‌که ثبت نام برای شرکت در این دوره از مسابقات از دهم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا بیستم فروردین ماه ادامه خواهد داشت، خاطر نشان کرد: شناخت مناسب از علم نجوم، احیاء این علم و نیزآشنایی شرکت کنندگان با دیدگان قرآنی مربوط به علم نجوم از جمله مهمترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است و بهره گیری از منابع قرآنی و نیز لحاظ کردن دیدگاه قرآن در مسابقه را از جمله ویژگی های پنجمین دوره مسابقات سراسری نجوم کشور است.

محمدصالح نجف زمان برگزاری آزمون پنجمین دوره مسابقات سراسری نجوم را دهم اردیبهشت ماه در 75 مرکز سراسر کشور اعلام کرد و بیان داشت: داوطلبان باید در روزهای 8 و 9 اردیبهشت ماه برای دریافت کارت ورود به جلسه به مراکز این مرکز در استان ها مراجعه کنند.

مدیرمرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی زمان اعلام نتایج را اویل تیر ماه امسال اعلام کرد و ادامه داد: در چهارمین دوره مسابقات سراسری نجوم که سال گذشته برگزار شد به مناسبت چهارصدمین سال نجوم به چهرصد نفر از شرکت کنندگان جوایزی اهداء شد.

وی با بیان این‌که کلیه مراحل ثبت نام برای شرکت در این مسابقه به صورت اینترنتی و از طریق وب سایت مدیر مرکز مطالعات و پژوهش های فلکی نجومی قم صورت خواهد گرفت، افزود: علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت این مرکز به آدرس www.farsi.nojumi.org مراجعه کنند./950/پ202/ص
ارسال نظرات