۱۰ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۷۶۸۶۷
آیت الله مکارم شیرازی:

پیامبر با سلاح اخلاق دل ها را تسخیر کرد/ پلیس باید با قدرت توام با محبت برخورد کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه پیامبر با سلاح اخلاق دلها را تسخیر کرد، بیان داشت: کارکنان نیروی انتظامی با برخورد مناسب با مردم و عمل خوب می توانند مبلغ اسلام باشند.
آيت الله مكارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید، عصر امروز دهم اسفندماه در دیدار با رئیس نیروی انتظامی استان قم و کارکنان پایگاه ها و کلانتری های استان تصریح کرد: یکی از معجزات بزرگ پیامبر معجزه اخلاق بود، زیرا اخلاق ایشان آنچنان جاذبه ای داشت که هر کس با آن حضرت برخورد می کرد مجذوب آن می شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی به مقایسه فتح مکه با جنگ جهانی دوم پرداخت و عنوان کرد: متفقین وقتی وارد برلین شدند حمام خون به راه انداختند و حتی بچه های شیرخوار را از دم گلوله گذراندند و چه انتقام جویی هایی که نکردند اما پیامبر به صورت مخفیانه با 10 هزار نیرو به مکه رفت تا خونی ریخته نشود و ریخته هم نشد.

وی ادامه داد: پیامبر در روی فتح مکه کسانی را که کانون مبارزه علیه ایشان به رهبری ابوسفیان بودند آزاد کرد و این پیام تاریخی را داد که الیوم یوم المرحمه و هیچکدام از آنها را هم مجبور به اسلام آوردن نکرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: فتح مکه در 1400 سال قبل اتفاق افتاد اما در همین جنگ جهانی دوم که برای 50 سال قبل است ببینید چه اتفاقاتی رخ داد.

این مرجع تقلید عنوان کرد: پیامبر با سلاح اخلاق دلها را تسخیر کرد و قرآن می فرماید اگر کسی با شما بدی کرد با او خوبی کنید مقابله به ضد کنید نه مقابله به مثل.

استاد سطح عالی حوزه علمیه ادامه داد: با اخلاق اسلامی می توان جامعه را اصلاح کرد البته چند درصدی هستند که سرشان به حساب نیست و باید با آنها با اقتدار برخورد شود.

وی افزود: کارکنان ناجا باید از اخلاقی برخوردار باشند که مردم را به حکومت و نظام اسلامی جذب کنند در این صورت مردم نیز با پلیس همکاری زیادی می کنند و عمل و رفتار خوب کارکنان ناجا می تواند مبلغ اسلام باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: پیامبر فرمود سرمایه ای که می توان با آن مردم را خشنود کرد اخلاق است و در پرتو اخلاق خوب می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه قم پایگاه تشیع است و بزرگ ترین حوزه علمیه اسلام در قم وجود دارد، افزود: قم تاریخچه ای مملو از افتخارات دارد به همین دلیل پلیس آن و کارکنان و مسئولانش نیز باید اسوه و الگوی شهرهای دیگر باشند.

وی با بیان اینکه پلیس باید با قدرت توام با محبت برخورد کند، تاکید کرد: نیروی انتظامی قم مسایل مربوط به مفاسد اخلاقی یا مراکز فساد در قم را باید مراقبت کند زیرا اگر چنین مراکزی در قم باشد لطمه آن بیشتر از شهرهای دیگر است./ 925/پ201/ج
ارسال نظرات