۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۷۶۶۸۷
امام جمعه بناب:

بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مباحث تربیتی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ تولیت حوزه علمیه بناب بر توجه و بهره‌مندی از ظرفیت حوزه علمیه این شهر در تربیت دینی دانش آموزان تأکید کرد.
بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در مباحث تربیتی ضروری است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مصطفی باقری بنابی، تولیت حوزه علمیه بناب، امروز در جمع مربیان پرورشی آموزش و پرورش این شهر اظهار داشت: حوزه علمیه شهرستان بناب، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز علوم دینی کشور می‌تواند نقشی تاثیرگذار در آموزش و پرورش استان ایفا کند.

وی افزود: طلاب و روحانیان بنابی تاکنون توانسته‌اند با حضور در محافل دینی و فرهنگی مدارس، به تبیین مبانی ارزشمند اسلامی اهتمام ورزند؛ اما این مقدار فعالیت کافی نیست، چون ظرفیت این مرکز بسیار بیش از اینها است.

تولیت حوزه علمیه بناب بر توجه و بهره مندی از ظرفیت حوزه علمیه این شهر در تربیت دینی دانش آموزان تأکید کرد و گفت: تعامل میان مدارس و حوزه های علمیه در مسائل تربیتی و اخلاقی نتایج قابل قبولی به همراه دارد.

وی در ادامه خطاب به مربیان پرورشی مدارس بناب اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان جامعه نزد شما امانت هستند و باید با تربیت صحیح آنها‌، امانتدار خوبی باشید.

حجت ‌الاسلام بنابی افزود: شأن و منزلت مربیان در دین ما همان جایگاه پیامبران و امامان است؛ چون اینها نیز مسؤولیت خطیر تعلیم و تربیت انسان ها را برعهده دارند.

وی از مربیان پرورشی خواست با تربیت انسان‌های صالح و متعهد و با استفاده از همکاری و همدلی یکدیگر‌، نور الهی را در درون جوان‌ها جاری کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات