۰۳ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۷۶۰۸۶
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی:

مطبوعات نباید با کتمان حقیقت صورت مساله را تغییر دهند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام کریمی با تاکید بر اینکه آزادی مطبوعات در گرو حفظ آزادی جامعه و مردم است اظهار داشت: مطبوعات باید با آزادی قلم، بیان و اندیشه آزادی اجتماعی و پیشرفت اقتصادی را در جامعه توسعه بخشند.
مطبوعات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام  محمد باقر کریمی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، امروز در سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های این استان با اشاره به نقش مطبوعات در توسعه، سازندگی و ایجاد امنیت پایدار در جامعه اظهار داشت: مطبوعات می توانند با انتقاد سازنده بدون توهین و تحقیر تخریب و ارائه اطلاعات صحیح و تحریف نشده اعتماد مردم را به خود جلب کنند.

وی انعکاس نظرات مردم مسائل و مشکلات جامعه بدون قصد و غرض را از ویژگی های مطبوعات سالم عنوان کرد و افزود: مطبوعات باید دانش و اطلاعات مخاطبان خود را در زمینه هایی که آنها امکان دسترسی مستقیم از رویدادهای و موضوعات مختلف را ندارند فراهم آورد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه سخنرانی خود با تاکید بر اینکه آزادی مطبوعات در گرو حفظ آزادی جامعه و مردم است اظهار داشت: مطبوعات باید با آزادی قلم، بیان و اندیشه آزادی اجتماعی و پیشرفت اقتصادی را در جامعه توسعه بخشند.

وی مطبوعات را پل ارتباطی مردم و مسئولان دانست و تصریح کرد: رسالت عرفی و اخلاقی مطبوعات ایجاد می کند تا حقایق را آنگونه که هست مطرح کنند و هیچ گاه با کتمان حقایق در صدد تغییر صورت مساله نباشند.

وی در ارتباط تنگاتنگ بین مطبوعات مردم و مسئولان تاکید و عنوان کرد: مطبوعات و جراید زبان گویای مردم و زنگ بیداری مسئولان هستند که در صورت هوشیاری می توانند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه را در ابعاد مختلف فراهم سازد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه با اشاره به فعالیت 28 نشریه محلی، 25 سرپرستی نشریات سراسری و 15 نمایندگی خبرگزاری در این استان گفت: سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی در راستای توجه به کیفی سازی و محتوا بخشی به مطبوعات توسط خود اصحاب قلم و مطبوعات تدارک دیده شده بود که امروز با انتخاب 18 اثر از 106 اثر ارسالی به دبیر خانه جشنواره برگزار می شود.

گفتنی است، سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی در شش رشته تیتر، گزارش برتر، مصاحبه ، مقاله ، متن خبری و خبری در سه موضوع انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح الگوی مصرف و مراسمات و مناسبت های فرهنگی و مذهبی در ارومیه برگزار شد./936/پ202/ص
ارسال نظرات