۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۷۵۵۲۴۱
به همت خبرگزاری رسا؛

نشست علمی «مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق» برگزار شد

نشست علمی «مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق» برگزار شد
نشست علمی «مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» با حضور اساتید حوزه در خبرگزاری رسا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، نشست علمی «مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» در سالن همایش شهید دهقانی خبرگزاری رسا برگزار شد.

این نشست علمی ـ تخصصی در پی عملیات غرور آفرین و شجاعانه و بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم متجاوز صهیونیستی امروز چهارشنبه 29 فروردین ماه 1403 از ساعت 15 در سالن شهید دهقانی خبرگزاری رسا در حال برگزاری است.

در این نشست حجج اسلام والمسلمین عبدالمجید مقامی با موضوع مبانی فقهی دفاع، بازدارندگی، مقابله به مثل و تنبیه متجاوز، سید سجاد ایزدهی با موضوع گفتمان حفظ و بکارگیری قدرت، سعید صلح میرزایی با موضوع صهیونیسم ستیزی در اندیشه امامین انقلاب و محمد هادی هدایت با موضوع راهکارهای مقابله با جنگ ترکیبی یهود از منظر قرآن و نهج البلاغه به ارائه مباحث خود پرداختند.

همچنین دکتر کمال اکبری با موضوع شکست روایت رسانه‌ای رژیم در بی اثر نشان دادن عملیات سپاه و راهبرد رسانه ای جریان انقلاب مباحث خود را در این نشست ارائه داد.

نشست علمی «مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق» آغاز شد

حجت الاسلام والمسلمین مقامی به عنوان نخستین ارائه دهنده، با تاکید بر اینکه امروز دنیا و ملت های مسلمان به جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح ما افتخار می کنند، به تشریح آیات و روایات مرتبط با اصل مهم تنبیه متجاوز پرداخت.

وی عملیات وعده صادق را مورد قبول و اجماع همه فقها و دارای مشروعیت دینی، فقهی و قرآنی دانست.

دکتر کمال اکبری نیز به عنوان دومین ارائه دهنده موضوع بحث خود را به شکست روایت رسانه‌ای رژیم غاصب در بی اثر نشان دادن عملیات سپاه و راهبرد رسانه ای جریان انقلاب اختصاص داد.

وی ضمن تبریک این دستاورد بزرگ و بی نظیر، مهم ترین ویژگی این عملیات غرور آفرین را چند وجهی و ترکیبی بودن آن ارزیابی کرد و انکار توان عملیاتی جمهوری اسلامی ایران، کوچک نمایی عملیات، برجسته سازی هزینه ها، سانسور شدید رسانه ای، هراس افکنی و بی ثبات نشان دادن بازار ایران را از جمله محورهای عملیات رسانه ای و جنگ روانی صهیونیست ها برشمرد.

سومین سخنران این نشست علمی حجت الاسلام والمسلمین محمد هادی هدایت بود که با موضوع راهکارهای مقابله با جنگ ترکیبی یهود از منظر قرآن و نهج البلاغه به ارائه مباحث خود پرداخت.

وی با تبیین راه های نصرت الهی بر اساس آیات قرآن کریم، استقامت امام و ولی جامعه در برابر تهدیدات و صبر جامعه نسبت به موضع ولی را از مهم ترین اصول دخیل در تحقق این مهم ارزیابی کرد.

وی با قرائت آیه شریفه ۲۲ سوره مبارکه الأحزاب "وَلَمّا رَأَى المُؤمِنونَ الأَحزابَ قالوا هٰذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسولُهُ ۚ وَما زادَهُم إِلّا إيمانًا وَتَسليمًا" (امّا) مؤمنان وقتی لشکر احزاب را دیدند گفتند: «این همان است که خدا و رسولش به ما وعده داده، و خدا و رسولش راست گفته‌اند!» و این موضوع جز بر ایمان و تسلیم آنان نیفزود) موضع اخیر رهبر معظم انقلاب در صدور فرمان تنبیه رژیم متجاوز و غاصب صهیونیستی را الهام گرفته از این آیه شریفه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد ایزدهی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی چهارمین ارائه دهنده در نشست علمی مبانی مشروعیت عملیات وعده صادق با موضوع گفتمان حفظ و بکارگیری قدرت به ارائه دیدگاه های خود پرداخت.

وی با تشریح مهم ترین ویژگی های قدرت در نظام اسلامی، اتکا به مردم، ارزش ها و معنویات و علم و عقلانیت را از شاخص های بارز آن دانست و با بیان اینکه چنین قدرتی اخلاق مدار است نه رها، تاکید کرد کشور و ملتی که از چنین قدرتی با این ویژگی ها و شاخص ها بهره مند است هیچ نیازی به سلاح اتمی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعید صلح میرزایی منتخب مردم تهران در ششمین انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان سخنران پایانی نشست با موضوع "صهیونیسم ستیزی در اندیشه امامین انقلاب" به ایراد سخن پرداخت.

وی توسعه و بسط مقاومت را از راهبردهای اساسی جمهوری اسلامی دانست و گفت: ما در این زمینه عمق راهبردی ایجاد کرده ایم به نحوی که گروه های مقاومت به استقلال در طراحی، بکارگیری توان و مهندسی عملیات رسیده اند.

ارسال نظرات