۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۵۴۹۹۰
آیت الله علیدوست در گفت‌وگو با رسا مطرح کرد؛

"اصل "اعداد" و "مقابله به مثل" از مبانی فقهی عملیات تنبیهی ایران علیه اسرائیل

استاد درس خارج حوزه علمیه قم در خصوص چیستی مبانی فقهی پاسخ به تجاوزگری رژیم صهیونیستی از اصل «اعداد» و اصل «مقابله به مثل» نام برد و بیان داشت: نمی شود آن ها جنایت کنند و ما پاسخی ندهیم.

آیت الله ابوالقاسم علیدوست عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در خصوص مبانی فقهی پاسخ به حمله متجاوزانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، گفت: در آیات و آموزه های اسلامی آیه «وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ وَمِنْ رِبَاطِ الْخَيْلِ» یک اصل را در مبانی فقهی بیان کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل «اعداد» و اصل «مقابله به مثل» راهبردی در پاسخ به متجاوز بیان می کند، تأکید کرد: نمی شود که جنایتی از سوی دشمن صورت گیرد و جمهوری اسلامی عکس العمل مقتضی را نداشته باشد بلکه باید پاسخ دهد.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به حمله شب گذشته توسط سپاه آن را عکس العمل جنایت رژیم صهیونیستی در سوریه دانست و افزود: عملیات «وعده صادق» در واقع نشان داد که جمهوری اسلامی دوران «بزن در رو» را خاتمه داده است و این شعار خود را عملی کرده است.

وی همچنین با بیان اینکه باید منتظر عکس العمل رژیم صهیونیستی بود، اضافه کرد: رژیم اشغالگر قدس طبیعتا این عملیات را بدون پاسخ نمی گذارد از این رو باید از دستاورد های آن به شدت محافظت کرد. ملت و دولت باید تلاش کنند تا طوری عمل نشود که دستاورد این اقدام از دست برود.

آیت الله علیدوست در پایان خاطرنشان کرد: مردم و همه بزرگان باید برای کشور و نیروهای مسلح دعا کنند و همه تلاش کنند که در برابر رژیم متجاوز ایستادگی کنند.

ارسال نظرات