۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۷۵۴۶۷۵
تولیت مدارس علمیه حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی کاشانی:

قرآن، کتاب هدایت انسان‌های متقی است

قرآن، کتاب هدایت انسان‌های متقی است
اصفهان – حجت الاسلام اعتمادی کاشانی گفت: قرآن کتاب هدایت انسان‌های متقی است و انسان‌هایی می‌توانند از نور هدایت این کتاب آسمانی بهره ببرند که تقوا پیشه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسن اعتمادی کاشانی در مراسم تجلیل از پیشکسوتان و خادمان قرآن و عترت شهرستان کاشان با عنوان «جاودانه‌های قرآن وعترت» در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد، گفت: شرکت کنندگان در این مراسم از اساتید و از نقش آفرینان قرآنی شهرستان کاشان هستند.

وی با اشاره به اینکه قرآن در یک آیه کوتاه خودش را معرفی می‌کند، از قرآن به عنوان کتاب هدایت نام برد و با بیان اینکه آیات را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد گفت: دسته اول آیاتی است که قرآن را بعنوان کتاب هدایت انسان معرفی می‌کند.

حجت الاسلام اعتمادی کاشانی به ویژگی‌های کتاب اشاره کرد و با بیان اینکه کتاب باید روشنگر باشد، گفت: تنها کتابی که روشنگر است و حقیقت روشنگری در آن وجود دارد قرآن است.

به گفته وی به هر چیزی نمی‌کتاب گفت، بلکه کتابی به معنای واقعی کلمه کتاب است که بتواند مجهولی را برای خواننده کتاب تبیین کند.

تولیت مدارس علمیه حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی کاشانی ادامه داد: برخی کتاب‌ها جمع آوری داده‌های دیگران است که تالیف شده است، اما قرآن کریم اینگونه نیست چرا که قرآن حقیقت روشنگری و حقیقت هدایت را دارد.

حجت الاسلام اعتمادی کاشانی گفت: قرآن کتاب هدایت انسان‌های متقی است و برای هدایت انسان آمده و انسان‌هایی می‌توانند از نور هدایت این کتاب آسمانی بهره ببرند که تقوا پیشه کنند.

وی با بیان اینکه قرآن کسانی را که اهل کفر و دروغ هستند هدایت نمی‌کند، افزود: تنها کسانی مشمول هدایت قرآن هستند که از تمام صفات بد مبری باشند.

تولید مدارس علیمه حجت الاسلام والمسلمین اعتمادی کاشانی ادامه داد: قرآن کتاب تذکر و یادآوری است و این ذکر و قرآن را خدا فرستاده و خودش هم از آن حفاظت می‌کند.

حجت الاسلام اعتمادی کاشانی عرصه تبلیغ در سطح شهرستان کاشان را گسترده دانست و با بیان اینکه شهر را باید را باید قرآنی کنیم و کاری کنیم که قرآن و جلسات قرآن و ادبیات قرآنی و تقوای قرآنی توسعه داشته باشد. 

لازم به ذکر است، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در مراسمی با شکوه که در فرهنگسرای مهر این شهرستان برگزار شد از پیشکسوتان و خادمان قرآن و عترت شهرستان کاشان با عنوان «جاودانه‌های قرآن وعترت» تقدیر و تجلیل کرد./۱۳۰۷/

محمد ملک آبادی
ارسال نظرات