۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
کد خبر: ۷۵۳۴۹۲
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با رسا:

روحانیون در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند/جریان شناسی؛ لازمه مواجهه با هجمه علیه روحانیت

روحانیون در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند/جریان شناسی؛ لازمه مواجهه با هجمه علیه روحانیت
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه روحانیون در ایام سیل و زلزله در کنار مردم بوده و به آن ها خدمت رسانی کردند، به هجمه های اخیر علیه روحانیت اشاره کرد و از ضابطین قضایی خواست از آمرین به معروف حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر رئیس مجمع نمایندگان طلاب در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، با اشاره به خدمات روحانیون به مردم و جامعه اظهار داشت: روحانیت از دیرباز خود را خادم مردم می دانسته و اگر همین چند سال اخیر را نگاه کنیم، خواهیم دید که در بحران هایی مانند کرونا، سیل و زلزله حضور روحانیت در کنار مردم بسیار پررنگ بوده است.

وی در ادامه با اشاره به تبلیغ روحانیون و طلاب در دوران دفاع مقدس به مجاهدت در راه اسلام، از پیش قدم شدن این قشر در شهادت سخن گفت و ادامه داد: روحانیت علاوه بر اینکه مردم را به سمت جبهه ها تشویق می کرد، خود نیز در جبهه ها حضور داشت و در میان اقشار بیشترین شهید را تقدیم کرده است.

تلاش روحانیون در دفاع از حقوق مردم بیش از پیش مورد تبیین قرار گیرد

استاد حوزه علمیه قم جانفشانی طلاب و روحانیون را مورد اجماع گواهان دانست و تصریح کرد: تلاش روحانیون در دفاع از حقوق مردم حقیقتی واقعی است که لازم است بیش از پیش مورد تبیین قرار بگیرد. فرصت ماه مبارک رمضان فرصتی بسیار ارزنده برای تبلیغ آموزه های دین بوده که در کنار آن لازم است با جهاد تبیین و بصیرت افزایی مردم را بیدار کنیم. خدمات انقلاب، اسلام و روحانیت شیعه به مردم در لابه‌لای عملیات های رسانه ای دشمنان دیده نمی شود از این رو لازم است، تبیین صورت گیرد.

وی با اشاره به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای در خصوص یک درگیری در درمانگاه قم، اظهار داشت: فیلم یک دوربین مدار بسته در فاصله ای کوتاه، در اختیار رسانه های صهیونیستی قرار می گیرد که با این شواهد باید آن را فتنه ای پیچیده و تنیده شده دانست از این رو نمی توان به سادگی در خصوص آن اظهار نظر و به تأثر و تأسف اکتفا کرد.

هجمه ها به روحانیت ادامه دار خواهد بود/طلاب هوشیار باشند

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر این هجمه به روحانیت را در آینده نیز ادامه دار دانست و بیان داشت: لازمه مواجهه با چنین هجمه هایی، جریان شناسی است زیرا هر چه جلوتر برویم، هجمه ها علیه روحانیت بیشتر خواهد شد. مردم عزیز ایران همیشه محبوب روحانیت اسلام بوده و روحانیت نیز محبوب مردم ایران است.

ضابطین قضایی از آمرین به معروف حمایت کنند

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اصل امر به معروف و نهی از منکر را غیرقابل خدشه دانست و تصریح کرد: دستگاه های مختلف و ضابطین قضایی باید از آمرین به معروف حمایت کنند تا دغدغه مندان دین در کنار مردم به رفع اشکالات و مشکلات جامعه همت کنند. امر به معروف از اصول دینی است که لازم است با شرایط خود انجام شود و همه باید توجه داشته باشند که اجرای اصولی این واجب دینی، به نفع مردم و جامعه است.

وی در پایان با یادی از مجاهدت طلاب و روحانیون در زلزله کرمانشاه، سیل لرستان، خوزستان، آق قلا در سال 98 و دوران همه گیری کرونا در سال 99 و 1400، به روح همه مجاهدان درود فرستاد و خاطرنشان کرد: در سیل اخیر سیستان طلاب زیادی دوش به دوش مردم اهل سنت آسیب داده، به خدمت رسانی پرداختند و در راستای خدمت به مردم از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

ارسال نظرات