۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۴۳۲۵۷۴
فرمانده نیروی انتظامی لرستان:

امر به معروف و نهی از منکر سد محکمی در برابر آسیب های اجتماعی است

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی این فرهنگ باید در جامعه احیا شود.
امربه معروف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، محمد قنبری، ظهر امروز در نشست امر به معروف و نهی از منكر در جمع مسؤولان انتظامی استان لرستان گفت: امر به معروف و نهی از منكر  كلیدی‌ترین فرضیه در اسلام است.

 

وی با اشاره به دستورات دین اسلام در راستای توجه و عمل به امربه معروف و نهی از منکر، عنوان داشت: اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از رسالت‌های مهم پلیس است.

 

فرمانده نیروی انتظامی لرستان با تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منكر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر زمینه ‌ساز كاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

 

وی در ادامه با بیان این که امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظیفه هر فردی است، اظهار داشت: آحاد مردم و مسؤولان باید به اندازه مسؤولیت خویش در جهت احیای این فرهنگ گام بردارند.

 

قنبری با تأکید بر این که فریضه واجب امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام زمینه‌ها جاری شود، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر سد محكمی در پیشگیری از بروز جرایم است.

 

وی با شاره به این که ارتقا امنیت اجتماعی مهم ترین وظیفه پلیس است، افزود: تأمین نظم و امنیت جامعه، كاهش جرایم و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، نقش بسزایی در راستای احیای فرضیه امر به معروف و نهی از منكر در جامعه دارد.

 

ایجاد امنیت پایدار جامعه نتیجه مشارکت مردم در احیای امر به معروف می شود

قنبری تصریح کرد: اعتماد و مشارکت مردم در زمینه احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و انجام مأموریت‌های پلیس پشتوانه‌ای برای اقتدار پلیس و ایجاد امنیت پایدار در جامعه است.

 

وی با بیان این که در سایه امربه معروف و نهی از منکر باورهای معنوی و اعتقادی تقویت می یابد، خاطرنشان کرد: این امر اساس تحول در نظام اسلامی است./9451/203/ب2

ارسال نظرات