۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۷۵۳۴۱۹

اجرای طرح سراسری دیدار از مشهد

اجرای طرح سراسری دیدار از مشهد
طرح دیدار در راستای کمک به معیشت مردم که خرید با تخفیف و پرداخت به صورت اقساط سه ماهه بدون چک و ضامن و سود است، در آستانه ماه رمضان و نوروز از شهر مشهد آغاز شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان، محسن داوری، فرماندار مشهد در حاشیه آغاز به کار سکوهای دائمی عرضه کالاهای اساسی، معیشتی و تنظیم بازار در طرح دیدار گفت: طرح دیدار یکی از طرح‌هایی است که با رویکرد خدمت به معیشت مردم در مشهد پیگیری می‌کنیم؛ در طرح دیدار با تفاهمی که انجام شد، تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقلام اساسی را بین ۸ تا ۳۰ درصد زیر قیمت مصرف‌کننده عرضه می‌کنند.
وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های فروشگاه‌های طرح دیدار این است که شهروندان می‌توانند علاوه بر استفاده از کالابرگ از تخفیف ۸ تا ۳۰ و بعضاً تا ۴۰ درصدی کالاها بهره‌مند شوند.
فرماندار مشهد گفت: طرح دیدار در مشهد به صورت پایلوت آغاز شده و در حال حاضر در ۱۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای مشهد در حال انجام است و به زودی در سراسر استان اجرا می شود.
وی افزود: اداراتی که با این فروشگاه‌ها تفاهم‌نامه ببندند، می‌توانند سه برابر اعتباری که در کارت آنان ایجاد می‌شود از فروشگاه‌ها خرید داشته باشند، ضمن اینکه تخفیف ۸ تا ۳۰ درصدی نیز برای آنان لحاظ خواهد شد یعنی برای یک نفر که ۲ میلیون تومان اعتبار شارژ شود، می‌تواند بدون پرداخت پول تا ۶ میلیون تومان خرید کند و به صورت اقساط از حقوق آنان کسر خواهد شد.
داوری گفت: برای این حوزه کمیته نظارتی با محوریت تعزیرات پیش‌بینی شده و به طور مستمر از این فروشگاه‌ها بازدید خواهد شد و طرح دیدار را مورد پایش قرار خواهند داد. با فروشگاه‌هایی هم که از طرح تخطی کنند به طور جدی برخورد خواهد شد.
فرماندار مشهد در خصوص تداوم اجرای طرح دیدار بیان کرد: اگر این طرح به خوبی جواب دهد بنا داریم به صورت مستمر انجام شود و مختص ایام خاصی نخواهد بود اما شروع طرح را برای نوروز قرار دادیم. آنچه اهمیت دارد گسترش دادن فروشگاه‌های این طرح است تا افراد بیشتری از این طرح بهره‌مند شوند.
فرماندار مشهد با اشاره به وجود ۱۰۰ فروشگاه در این طرح گفت: در حاشیه شهر نیز چندین فروشگاه طرح دیدار را اجرا خواهند کرد. اتحادیه‌ها و اعضای صنفی نیز می‌توانند از طریق متولیان طرح دیدار با مراجعه به سایت پیشگامان با این طرح تفاهم‌نامه ببندند.
داوری گفت: در اجرای این طرح به دنبال تصدی‌گری نبوده‌ایم بلکه به دنبال ایجاد فضای رقابتی بین فروشگاه‌ها هستیم و این به نفع مردم است.
 
بازرسی و نظارت مستمر
معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار مشهد نیز گفت: در خصوص اعمال صحیح تخفیف فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در طرح دیدار مجری هستند، نظارت و بازرسی پیش‌بینی شده است. بیش از ۴۰ بازرس امر نظارت بر فعالیت فروشگاه‌های مجری این طرح را انجام خواهند داد.
وی افزود: همچنین برای ایام پایانی سال در رینگ حرم مطهر رضوی چهار پایگاه ویژه محل استقرار تیم‌های نظارتی متشکل از ۲۲ مجموعه وجود دارد.
رمضانی گفت: علاوه بر این ۴ پایگاه سیار در اطراف حرم با همکاری نیروهای بسیج مستقر هستند که نظارت بر بازار را عهده‌دار بوده تا زائران با خیال راحت بتوانند خرید داشته باشند، لذا در فروشگاه‌های اطراف حرم هیچ قلم کالای خوراکی را بدون اتیکت قیمت نخواهید دید.
معاون فرماندار مشهد ادامه داد: همچنین تیم‌های نظارتی با محوریت تعزیرات مخصوص طرح دیدار پیش‌بینی شده، چرا که مشهد پایلوت طرح دیدار بوده و اگر این طرح به لحاظ مدیریتی موفق عمل کند، به صورت کشوری اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم‌نامه در این طرح فروشگاه‌های مجری طرح باید در کالاهای تنظیم بازار ۸ درصد و در کالاهای دیگر تا سقف ۳۰ درصد نسبت به قیمت مصرف‌کننده روی کالا تخفیف اعمال کنند، در غیر این صورت عملا تفاهم‌نامه ما با این فروشگاه‌ها لغو می‌شود.
شایان ذکر است این طرح از سوی اپلیکیشن مینی پی از فروشگاه های طرح دیدار به آسانی انجام شده و کالاها با تخفیف مصوب نقدی بدون افزایش قیمت در اقساط و به صورت اعتبار دائمی لحاظ می شود که با پرداخت هر قسط از اعتبار شخص، همان زمان به همان میزان شارژ خواهد شد.
ضمن  وجود تمام کالاهای اساسی و تنظیم بازاری در فروشگاه های طرف قرار داد طرح دیدار و تخفیفات دائمی، امکان خرید در سراسر کشور بدون محدودیت استانی فراهم بوده و با ارائه یک کد ملی به آسانی خرید انجام می شود./933/
جواد رستمی
ارسال نظرات