۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۵۲۷۴۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان مطرح کرد؛

ویژه برنامه های نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان

ویژه برنامه های نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان
اصفهان ـ سیدین نیا گفت: نگاه ویژه نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به حوزه کودک و نوجوان است و دستگاه های مختلف برای رویدادهای متنوع این نمایشگاه فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سید مهدی سیدین نیا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان، با بیان اینکه هنرمند ما با عمق اندیشه و فهم ژرفی که در حوزه قرآن و روایات داشته توانسته بناهای عظیمی نظیر مساجد ما را بسازند، گفت: بنای مساجد ما نماد و برداشتی از بهشت هستند.

وی ادامه داد: توجه به قرآن و عمل به قرآن و فهم صحیح از قرآن در یک نمونه چیزی است که ما در معماری اصفهان شاهد هستیم و باید بدانیم فهم صحیح از قرآن کریم چه دستاوردهای مهم و سازنده‌ای برای ما خواهد داشت.

سیدین‌نیا با اشاره به نگاه ویژه نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان به حوزه کودک و نوجوان، اظهار کرد: سازمان‌ها و نهادهای مختلفی در این نمایشگاه پای کار آمده‌اند، مدیریت بخش علم و فناوری نمایشگاه قرآن را برعهده دارند و مؤسسه نهج‌البلاغه اصفهان نیز عهده‌دار تبیین مبانی نهج‌البلاغه و ارائه ترجمه‌ها و نرم‌افزارها و محتواهای مربوط به حوزه نهج‌البلاغه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ارائه نرم افزارهای قرآنی از سوی مرکز تحقیقات رایانه ای حوزه علمیه اصفهان، پاسخگویی به شباهت و سؤالات قرآنی و دینی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از دیگر برنامه‌هایی است که در نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با همکاری نهادهای مختلف برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نمایشگاه از 19 تا 25 اسفندماه از ساعت ۱۵ الی ۲۲ فعالیت خواهد داشت، تصریح کرد: برنامه صحنه‌ای بنام بهارجان‌ها، مناجات خوانی، رونمایی از آثار هنری هنرمندان، غرفه ترکیب محتوای کار هنری از ازل تا مبعث پیامبر اکرم(ص) تجلیل از شایستگان قرآنی با همکاری مجموعه‌های قرآنی برگزار خواهد شد و پویشی در سطح شهر خواهیم داشت تحت عنوان «می‌خوانمت» در خصوص تلاوت قرآن کریم برگزار خواهد شد./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات