۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۵۲۷۴۳
معاون فرهنگی شهردار اصفهان خبر داد؛

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان

برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان
اصفهان ـ حیدری از برگزاری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان خبر داد و گفت: نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اصفهان با رویکرد ویژه کودک و نوجوان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، کمال حیدری معاون فرهنگی شهردار اصفهان در نشست خبری نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان اصفهان، با بیان اینکه ۲۰۰ مجموعه اعلام آمادگی برای حضور در نمایشگاه قرآن داشتند و ۱۲۰ مجموعه پذیرفته شدند، گفت: در پل شهرستان محل قدیمی نمایشگاه اصفهان نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب به مسأله معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ، خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش برای منزوی کردن قرآن از طریق جسارت و توهین به قرآن کریم هستند و تلاش می‌کنند با توطئه‌های خود نور قرآن را خاموش کنند که هرگز موفق نشده‌اند و امروز با جریان غزه و اتفاقات جهان اسلامی قرآن بیش از پیش مورد توجه جهانیان واقع شده است.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان، با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر به رویدادهای قرآنی و فعالیت‌های قرآنی، افزود: رفع نقاط ضعف نمایشگاه‌های قبلی و استفاده از دستاوردهای دوره‌های گذشته با رویکرد کودک و نوجوان در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، تجلیل از فعالان قرآنی، مناجات خوانی، رونمایی از رویدادها و اتفاقات قرآنی و رونمایی از نرم افزارهای قرآنی از جمله برنامه‌هایی است که در نمایشگاه برگزار خواهد شد.

حیدری از برگزاری جزء خوانی قرآن کریم در گذر فرهنگی چهارباغ و گلستان شهدای اصفهان با همکاری سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان خبرداد و اظهار کرد: هم اکنون آماده‌سازی فضای نمایشگاه در حال انجام است و ۹۴ غرفه در متراژ ۲۲۵۰ مترمربع علیرغم درخواست ۵۵۰۰ مترمربعی، در حال آماده سازی هستند.

وی به تشکیل دفتر قرآن و نهج‌البلاغه در سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان اشاره کرد و گفت: برنامه‌های ویژه‌ای در این حوزه در نظر داریم و تشکیل این دفتر نشان دهنده اهتمام سازمان فرهنگی شهرداری نسبت به این موضوع است، از سویی تلاش ما حمایت از مجموعه‌های مردمی و خصوصی فعال در حوزه قرآنی و نهج‌البلاغه است.

حیدری در ادامه افزود: فضایی نیز در خصوص فعالیت اصحاب رسانه در نظر گرفته شده است، همچنین در راستای ترویج فرهنگ قرآنی از اصحاب رسانه دعوت می‌شود در این زمینه یاری رسان ما باشند، همچنین یک شب تلاوت قرآن کریم با حضور آقای احمد شحات در نمایشگاه خواهیم داشت./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات