۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۷۵۱۹۹۲
نمایشگاه مطبوعات؛

اهتمام ویژه مرحوم آیت الله مهدوی به موضوع انتخابات

اهتمام ویژه مرحوم آیت الله مهدوی به موضوع انتخابات
استاد دانشگاه امام صادق با اشاره به اهتمام آیت الله مهدوی کنی به شرکت در انتخابات در اول وقت، از عزت امروز ایران اسلامی سخن گفت و آن را حاصل زحمات انبیاء و ائمه اطهار دانست که باید در ازای آن پاسخگو بود.

حجت الاسلام سعید مهدوی کنی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه رسانه های ایران با تبریک اعیاد شعبانیه به نقش آیت الله مهدوی کنی در برگزاری اولین انتخابات های نظام جمهوری اسلامی اشاره ای داشت و تصریح کرد: در زمانی که تشکیلات چندانی وجود نداشت، نهاد کمیته به عنوان تنها نهاد انقلابی وقت، توانست انتخابات را برگزار کند و آن مرحوم به عنوان رئیس کمیته نقشی برجسته در برگزاری انتخابات داشت.

وی در ادامه با اشاره به حضور آیت الله مهدوی کنی در وزارت کشور و تلاش وی در برگزاری انتخابات، ادامه داد: آن مرحوم همیشه اهتمام داشت در اولین فرصت رأی خود را در صندوق بیاندازد و برای این کار یک بی قراری داشت؛ یکی از روزهای رأی گیری، شناسنامه من را پس از اخذ رأی دید که در آن مهر به صورت کامل درج نشده و از من سؤال کرد که چرا به آن مأمور نگفتم، مهر را کامل بزند.

استاد دانشگاه امام صادق با بیان اینکه این انقلاب خونبار حاصل زحمت همه انبیاء الهی و ائمه اطهار است، تصریح کرد: امام حسین در دعای عرفه از خداوند تشکر می کند که او را در زمان نسل ایمان خلق کرده است و این نشان می دهد که باید در ازای این امانت پاسخگو باشیم؛ این عزتی که اکنون شاهد آن هستیم برای ایران اسلامی، سال های سال است که اتفاق نیافتاده است. باید بگردیم و ببینیم در تاریخ ایران چند بار بوده که چنین گردن افراشته ای داشته ایم.

وی حضور مردم را عامل ایجاد یک اقتدار دانست و افزود: انتخاب نمایندگان مجلس با رأی بالا و شایستگی تمام، مجلس را مقتدر و در رأس امور خواهد کرد و وقتی نظام جمهوری اسلامی پرقدرت باشد مملکت پرقدرت است.

حجت الاسلام مهدوی کنی در پاسخ به ارزیابی خود از خبرگزاری رسا، بیان داشت: از اخبار خبرگزاری رسا استفاده می کنم و این نوع فعالیت های خوب رسانه ای را امری لازم می دانم. دنیای امروز دنیای رسانه و عصر ارتباطات است و لازم است از این ظرفیت استفاده شود همانگونه که حوزه علمیه در گذشته خود از بزرگ ترین تریبون های زمان یعنی منبر و خطابه استفاده کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این نظام جدید ارتباطی باید در حوزه درونی شود همانگونه که سخنرانی و شیوه خطابه در فرایندی تاریخی جزئی از حوزه شد زیرا علمای بزرگ از فضای یونانی، ایرانی و هندی مهارت و دانش را اخذ کردند و به گونه ای پیش رفت که اگر امروزه کسی بخواهد خطابه را بیاموزد باید یک خطیب حوزوی را تحلیل کند.

ارسال نظرات