۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۷۵۱۹۶۲
نمایشگاه مطبوعات؛

توضیحات دبیر شورای ائتلاف درباره تغییرات ترکیب این شورا در شهر تهران

توضیحات دبیر شورای ائتلاف درباره تغییرات ترکیب این شورا در شهر تهران
شورای ائتلاف علاقه داشت که هر دو لیست جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز را یکی کند؛ اما در نهایت لیست جامعه مدرسین را برگزید.

پرویز سروری دبیر شورای ائتلاف اسلامی تهران در نشست خبری که بعد از ظهر امروز در نمایشگاه رسان های ایران برگزار شد با اشاره به فعالیت های این شورا در استان تهران بیان داشت: هزار نفر برای قرار گرفتن در لیست این شورا در استان تهران ثبت نام کرده اند که 200 نفر آنان انتخاب شد که در مرحله بعد 90 نفر رسید که لیست نهایی 30 نفره تا دو روز دیگر اعلام عمومی خواهد شد.

وی افزود: جلسات خوبی با جبهه پایداری برگزار کردیم که نتیجه آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

دبیر شورای ائتلاف اسلامی تهران در ادامه ابراز کرد: در استان ها شورای ائتلاف، مستقل عمل می کنند اما اگر به اختلاف برسند، شورای مرکزی ورود پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به لیست شورای ائتلاف در انتخابات مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: این شورا لیست جامعه مدرسین را به عنوان لیست نهایی خود در انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزیده است.

سروری ادامه داد: شورای ائتلاف علاقه داشت که هر دو لیست جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز را یکی کند؛ اما شورا در نهایت لیست جامعه مدرسین را برگزید.

دبیر شورای ائتلاف اسلامی تهران با بیان این که نمایندگان این شورا استقلال رای در نظردهی مصوبات در مجلس شورای اسلامی دارند بیان داشت: اما باید در جاهایی که نیاز به هم افزایی و همدلی همانند انتخاب رئیس و هیئت رئیسه مجلس دارند، باید از نظرات مرکزی شورا تبعیت کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر نماینده ای در مسئله ای که نیاز به هم افزایی و هم دلی دارد، تبعیت نکند، در انتخابات بعدی از آن نماینده حمایت نخواهیم کرد.

سروری در پایان به سهم بانوان در لیست شورای ائتلاف اسلامی تهران اشاره و ابراز کرد: در جمع بندی جلسات شورای ائتلاف با ورود 7 نفر از بانوان به لیست موافقت شد که این تعداد ممکن است در لیست نهایی افزایش یا کاهش پیدا کند.

ارسال نظرات