۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۷۵۱۸۷۵
سخنگوی وزارت خارجه در نمایشگاه رسانه‌های ایران:

نمایشگاه رسانه‌های ایران میدان نمایش توان‌مندی رسانه‌هاست

نمایشگاه رسانه‌های ایران میدان نمایش توان‌مندی رسانه‌هاست
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از حیث اهمیت رسانه‌ها در معادلات بین‌المللی باید گفت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران به‌عنوان یک میدان که رسانه‌ها توانایی‌های خود را عرضه می‌کنند که این نمایشگاه عرصۀ بسیار خوبی است.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، «ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن بازدید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران در گفت‌وگو با ستاد اطلاع‌رسانی این نمایشگاه، دربارۀ اهمیت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: از همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می‌کنم. هم‌چنین از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران در معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که همت کردند و پس از شش‌سال وقفه این نمایشگاه را مجدد برگزار کردند.

وی افزود: اهمیت حوزۀ رسانه و مطبوعات امروز بر کسی پوشیده نیست، نقشی که رسانه‌ها در تحولات جهان ایفا می‌کنند امروز بیش از هر زمان دیگری برجسته است و عنصر رسانه در خبررسانی به‌موقع در جهت‌دهی به افکار عمومی و در اطلاع‌رسانی و تبیین عقاید و نقش روایتگری و تأثیر آن در ایجاد تحولات بین‌المللی و هدایت آنها بر همگان آشکار است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: به‌عنوان جمهوری اسلامی ایران همواره در معرض هجوم رسانه‌ای نظام سلطه بین‌المللی و رسانه‌های وابسته به امپراتوری رسانه‌ای غرب بودیم، تلاش آن‌ها برای روایت‌ مجعول از واقعیات جمهوری اسلامی در عرصۀ بین‌المللی تلاشی وافر و تمام‌عیار بوده است.

کنعانی ادامه داد: تلاش این رسانه‌ها برای ایجاد اختلاف و دوگانگی میان جامعۀ ایران و ایجاد فاصله میان ملت و نظام هم‌چنین دولت و ملت تلاش آشکاری بوده تلاش می‌کردند تا حقایق را وارونه‌نمایی کنند. این یک واقعیت است که بخش مهمی از جنگ موجود در عرصۀ رقابت‌های ژئوپلیتیکی امروز در حوزۀ جنگ رسانه و جنگ روایت‌ها تعریف می‌شود. از این این منظر ما به‌عنوان جمهوری اسلامی با درک اهمیت نقش رسانه‌ها در معادلات بین‌المللی باید تلاش بکنیم رسانه‌های ما از حوزۀ حرفه‌ای و توانایی‌های تکنیکی و فنی روزبه‌روز ارتقا دهیم.

وی گفت: رسانه‌های ما باید بتوانند در حوزۀ روایت‌گری قوی و صحیح جایگاه خود را در منطقه و نظام بین‌المللی پیدا کنیم و در عرصه‌ای که رسانه‌ها نقش تعیین‌کننده‌ای در تحولات بین‌المللی و در نظم جهانی و معادلات فرهنگی و اجتماعی دنیا دارند طبیعتاً لازم هست رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران در حجم و مقیاس اهمیت رسانه خود را ارتقا دهند و بتوانند نقش تعیین‌کنندۀ خودشان را در این عرصه پرتلاطم ایفا بکنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یادآور شد: از حیث اهمیت رسانه‌ها در معادلات بین‌المللی باید گفت برگزاری نمایشگاه رسانه‌های ایران به‌عنوان یک میدان که رسانه‌ها توانایی‌های خود را عرضه می‌کنند. هم‌چنین نسبت به توانایی‌های یک‌دیگر آگاه می‌شوند. این نمایشگاه عرصۀ بسیار خوبی‌ست و ما ازاین‌گونه نمایشگاه‌ها استقبال می‌کنیم و مجدد از دوستان‌مان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر و قدردانی می‌کنم.

بیست‌وچهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران، که از (یک‌شنبه، ٢٩ بهمن) آغاز شده، تا چهارشنبه، دوم اسفند در مصلی امام خمینی(ره) برپا خواهد بود.

ارسال نظرات