۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۷۵۱۸۱۵
نمایشگاه مطبوعات؛

مجلس خبرگان رهبری، عامل ثبات کشور و نهادی سرنوشت ساز است

مجلس خبرگان رهبری، عامل ثبات کشور و نهادی سرنوشت ساز است
سلیمی نمین با اشاره به رقابت خوبی که در این دوره انتخابات شکل گرفته بر لزوم توجه مردم به جایگاه مجلس خبرگان رهبری به عنوان یک نهاد تعیین کننده سرنوشت کشور تأکید کرد.

سلیمی نمین مدیر موسسه دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه ایران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از مسئولان کشور و صدا و سیما در عدم فهم دقیق مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر افزایش مشارکت و رقابت در انتخابات، عملکرد صدا و سیما در عرصه انتخابات را نامناسب خواند و گفت: صدا و سیما بعضا کارهای ضد مشارکت انجام داده است؛ به عنوان مثال از افراد سطحی، مدعی و تندرو دعوت کرده و آنها را مطرح می کرد که این کار موجب نا امیدی مردم و در نتیجه کاهش مشارکت می شود.

 وی افزود: ما در این زمینه تجربه تاریخی هم داریم. مثلا در دوران مشروطه کسانی که تندروی و تخریب را دنبال می کردند و مدعی بودند  که از همه بیشتر طرفدار مشروطه هستیم، موجب تضعیف مشروطه شدند. امروز هم رسانه ها باید مراقب باشند کسانی را که سابقه ی مشخصی ندارند و با مأموریت تخریب  به میدان آمده اند مطرح نکنند.

مدیر موسسه دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با ابراز خشنودی از ایجاد رقابت مناسب در جریان انتخابات مجلس اظهار داشت: الحمدلله رقابت خوبی ایجاد شده و در حال بیشتر شدن است.

این کارشناس تاریخ ایران پیرامون اهمیت جایگاه مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مجلس خبرگان بسیار تعیین کننده است چرا که در رابطه با بالاترین جایگاه نظام تصمیم گیری می‌کند اگر ویژگی‌های رهبری مخدوش شود این نقیصه را برطرف می کند و برای آینده  رهبری کشور نیز تصمیم خواهد گرفت که این موجب ایجاد ثبات در کشور می شود. در گذشته هم بسیاری از خطرات را از کشور دفع کرد.

وی افزود: به عنوان مثال در قضیه اختلاف امام(ره) و آیت الله منتظری قائم مقام رهبری و اشتباهات خطرناکی که آقای منتظری انجام داد، مجلس خبرگان وی را از قائم مقامی رهبری عزل کرد و آینده کشور را بیمه کرد.

سلیمی نمین تأکید کرد: مردم نباید گول برخی جهت گیری ها و شعار ها را بخورند و باید به بزرگانی از انقلابیون که همچون مرحوم آیت الله مهدوی کنی در راستای وحدت جبهه انقلاب قدم بر می دارند اعتماد داشته باشند.

وی در خصوص لیست ها و ائتلاف های متعددی که در میان جبهه انقلاب ایجاد شده گفت: به نظر بنده این تعدد لیست ها در میان جبهه انقلاب موجه نیست و باید سعی کرد تا جایی که امکان دارد از تعدد لیست ها کاسته شود چرا که باید علاوه بر رقابت با جریان های مقابل به فکر پشتوانه رأی خودشان نیز باشند که در تصمیم گیری دچار مشکل نشوند.

سلیمی نمین تعدد لیست ها و بروز اختلاف میان ائتلاف های مختلف جبهه انقلاب را موجب فضا پیدا کردن برخی افراد تندرو و سطحی از جبهه های دیگر می شود که باید در این باره فکری شود.

ارسال نظرات