۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶
کد خبر: ۷۵۱۶۸۳

تجلیل از ۷۲ نفر از مبلغین و مبلغات برتر جنوب کشور + عکس

تجلیل از ۷۲ نفر از مبلغین و مبلغات برتر جنوب کشور + عکس
دومین مرحله آئین تجلیل از مبلغین و مبلغات برتر جامعه مبلغین و روحانیون جهادی جنوب کشور، ظهر امروز جمعه ۲۷ بهمن با حضور قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه و معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و جمعی از طلاب و خانواده‌ها برگزار شد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام الله‌یاری، دبیر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور در ابتدای این مراسم به گزارشی از فعالیت‌های این تشکل جهادی پرداخت و گفت: امروز دومین مرحله تجلیل از ۳۱۳ تن از مبلغین و مبلغات برتر در عرصه‌ جنوب کشور برگزار می‌شود که مرحله اول آن در ایام ولادت حضرت زهرا (س) در شهرستان لامرد برگزار شده بود.

دبیر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور افزود: امروز ۷۲ نفر از مبلغین و مبلغات برتر به به عنوان مبلغینی که ایام تبلیغی خود را در منطقه جنوب کشور خدمت می‌کنند تجلیل می‌شوند.

حجت الاسلام الله‌یاری با اشاره به اینکه جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور وارد چهارمین سال فعالیت خود شده است، به تعریفی از ماهیت آن پرداخت و گفت: جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور تشکلی انقلابی، جهادی، علمی، فرهنگی، آموزشی و تبلیغی است که بر اساس منویات امامین انقلاب در راستای گام دوم انقلاب جهت استفاده بهینه از ظرفیت مبلغین و مبلغات در راستای پیشرفت و تعالی فرهنگ و آموزه‌های دینی تاسیس شده و وابسته به هیچ فرد و نهاد و حزب خاصی نیست و صرفا در راستای رسالت طلبگی خود گام برمی‌دارد.

وی هدف از ایجاد جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور را شکل گرفتن یک فعالیت هماهنگ و هم‌سو بر اساس کار تشکیلاتی و مهندسی فرهنگی دانست و افزود: این تشکل ابتدا در شهرستان لامرد فعال بود ولی در حال حاضر ۱۷ منطقه از جنوب فارس، شرق بوشهر و غرب هرمزگان به تعداد ۷۵۶ نفر از مبلغین و مبلغات به صورت جهادی‌ و آتش به اختیار در سامانه‌ی جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت الاسلام الله‌یاری بخش‌های تشکیل‌دهنده جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور را پنج واحد برشمرد و در توضیح بخش پژوهش این تشکل گفت: وظیفه واحد پژوهش، رصد کردن میدان و مناطق مختلف است که این امر با حضور یک رابط برادر و خواهر در هر منطقه انجام می‌شود و از سوی آنان به ما اعلام می‌شود که در هر منطقه‌ای چه مشکلاتی وجود دارد. این مشکلات بررسی می‌شود و برای حل مشکل ورود پیدا می‌کنیم.

وی افزود: واحد آموزش جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور نیز تاکنون ۱۴ دوره آموزشی برای توانمندسازی طلاب برگزار کرده است که حتی شامل آموزش‌های عمومی نظیر تجویدالصلاة و کفن و دفن اموات نیز می‌شود.

حجت الاسلام الله‌یاری به توجه ویژه جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور به طلاب خواهر نیز اشاره کرد و گفت: این تشکل بیش از ۲۰۰ طلبه خواهر که فارغ‌التحصیل شده بودند را وارد عرصه کرد.

 

 

دبیر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور از واحد تبلیغ، واحد خدمات رفاهی، واحد اجتماعی سیاسی و واحد رسانه و آی‌تی به عنوان واحدهای دیگر این تشکل نام برد که در حال حاضر فعال می‌باشند.

حجت‌الاسلام الله‌یاری به برگزاری شش دوره‌ی زیارتی آموزشی ۱۱۰ نفره در مشهد مقدس در ایام کرونا و پنج دوره‌ی ۶۵ نفره سفر عتبات عالیات برای طلاب و خانواده‌هایشان از سوی جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور اشاره نمود.

وی در رابطه با برنامه‌های پیش روی این تشکل جهادی نیز یادآور شد که کارگروه ویژه‌ای در ماه رمضان فعال خواهد شد که طرح چشم‌انداز پنج ساله این تشکل را ترسیم می‌کند و طی برنامه‌های افطار تا سحر به بررسی نتایج رصدهای میدانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام الله‌یاری در پایان گفت: به همت سازمان تبلیغات اسلامی قرار است که جامعه مبلغین در سال آینده در کل استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان فعالیت‌ خود را انجام خواهد داد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد فرخ‌فال قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه در امور استان ها و حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی نیز در این مراسم به ایراد سخن پرداختند.

پایان‌بخش این مراسم، تجلیل از تعدادی از مبلغین برتر جامعه مبلغین جهادی جنوب کشور بود.

ارسال نظرات