۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۷۵۱۶۴۱
مزاری تشریح کرد؛

گزارشی از فعالیت ها و اقدامات کنگره آیت الله کفعمی خراسانی

گزارشی از فعالیت ها و اقدامات کنگره آیت الله کفعمی خراسانی
دبیر اجرایی کنگره چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی با تشریح فعالیت های این کنگره، خبر از رونمایی کتاب «آیت الله کفعمی در آینه اسناد و تصاویر تاریخی» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، عبدالرضا مزاری دبیر اجرایی کنگره چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی در کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی که صبح امروز در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد ضمن تقدیر و تشکر از کسانی که در همایش حضور پیدا کردند، گزارشی از روند فعالیت های کنگره آیت الله کفعمی خراسانی ارائه کرد.

وی افزود: یادمان های مختلفی در شهر زاهدان برای آیت الله کفعمی برگزار کردیم و برای تجلیل از عالمان استان سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشور مراسمی برگزار شد.

دبیر اجرایی کنگره چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی بیان داشت: تعداد دویست صفحه از نامه های آیت الله کفعمی که از طرف آیات و مراجع عظام تقلید به ایشان رسیده بود و در موضوعات مختلفی نامه ها بین آنان رد و بدل شده است، جمع آوری شده است  که ان شاءالله مجموعه نامه ها و مکاتبات آیت الله کفعمی در آینده نزدیک چاپ و منتشر خواهد شد.

وی افزود: تعداد ۹ مقاله و نزدیک به ۲۵ اثر به کنگره چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی رسیده است که در آینده آثار برتر مشخص و معرفی خواهند شد.

مزاری با اشاره به فعالیت های گسترده آیت الله کفعمی خراسانی در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیت الله کفعمی زحمات خالصانه بسیاری را در دوره ای که استان سیستان و بلوچستان دارای محرومیت بود، انجام داد که خدمات ایشان در این زمان، بسیار خدمات قابل توجهی است.

وی افزود: آیت الله کفعمی علاوه بر فعالیت در حوزه های مختلف مرتبط با مردم و خدمت رسانی به عموم، در حوزه تبلیغ و وقفیات نیز بسیار فعال بود و همه فعالیت های ایشان با برنامه و با عدالت به پیش می رفت و از مبلغان مشهور در استان استفاده کرده و مبلغان بسیاری را تربیت کرد.

دبیر اجرایی کنگره چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی با اشاره به یاری رسانی آیت الله کفعمی به نیازمندان و محرومان استان سیستان با بیان نمونه ای از خدمات وی در استان بیان داشت: آیت الله کفعمی در دهه ۳۰ حدود ۶۰۰ خانواده فقیر را لیست کرده و مبالغی را به صورت فصلی برای آنان تعیین و پرداخت می کردند تا خانواده های فقیر امرار معاش مناسبی داشته باشند.

وی افزود: آیت الله کفعمی در زمینه وحدت اسلامی نقش بسیار مهمی را ایفا کرد که اسناد ساواک در این باره بسیار بوده و آنان فعالیت های تبلیغی و وحدت آفرین آیت الله کفعمی را ثبت و ضبط کرده اند و اگر آیت الله کفعمی در استان سیستان و بلوچستان در زمان انقلاب، به خیابان نمی آمد، هیچ کس جرأت تظاهرات بر علیه رژیم شاهنشاهی را نداشت.

مزاری در پایان خبر داد: امروز ضمن رونمایی از برخی از اسناد و تصاویر تاریخ، ان شاءالله کتابی درباره آیت الله کفعمی با عنوان «آیت الله کفعمی در آینه اسناد و تصاویر تاریخی« آماده چاپ شده است که بزودی چاپ و منتشر خواهد شد.

گفتنی است در پایان مراسم از برگزیدگان کنگره چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی تجلیل شد.

در این مراسم ضمن تجلیل از افراد، لوح تقدیری برای یادبود به برگزیدگان اهدا شد.

اسامی افرادی که در این همایش از آنان تجلیل شد عبارتند از: خانواده شهید آیت الله عباسعلی سلیمانی، مصطفی محدثی شاعر کشوری، حاج حسن عنایتی مستندساز، خانواده مرحومه خدیجه کفعمی خراسانی بابت نگهداری اسناد تاریخی نامه های آیت الله کفعمی خراسانی، محمدرضا دهکردی بابت تحقیق و پژوهش، محمد رضا سلیمیان بابت همکاری با کنگره آیت الله کفعمی و حسن سوری بابت تدوین مستند آیت الله کفعمی خراسانی.

ارسال نظرات