۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۷۵۱۶۳۷
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

آیت الله کفعمی از مصادیق بارز مناجات شعبانیه و عالمی مجاهد و مردمی بود

آیت الله کفعمی از مصادیق بارز مناجات شعبانیه و عالمی مجاهد و مردمی بود
حجت الاسلام والمسلمین محامی آیت الله کفعمی را عالمی مجاهد دانست که در طول مدت عمر خویش، مجاهدانه در خدمت مردم بوده و در راه اعتلای اسلام و مسلمین، پای در عرضه خدمت رسانی در خطه محروم و بی امکانات سیستان و بلوجستان گذاشت.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در کنگره بزرگداشت چهلمین سالروز درگذشت آیت الله محمد کفعمی خراسانی که صبح امروز در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد آیت الله کفعمی را عالمی مجاهد دانست که در طول مدت عمر خویش، مجاهدانه در خدمت مردم بوده و در راه اعتلای اسلام و مسلمین، پای در عرصه خدمت رسانی در خطه محروم و بی امکانات سیستان و بلوچستان گذاشت.

وی در ادامه با بیان ویژگی های مناجات شعبانیه از منظر سبک شناسی دعاها، بیان داشت: دعای مناجات شعبانیه از منظر سبک شناسی دعاها ویژگی خاصی دارد و این مناجات با دعا شروع می شود و با نجوا با خداوند ادامه پیدا کرده و در پایان، ترس خود را ابراز می کند که من از همه کس ترسیده ام و به تو و پناه آورده ام.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در مناجات شعبانیه بعد از این که با خداوند مناجات ادامه پیدا می کند، در نهایت به آرامش می رسد و بعد از آن شروع به درخواست خود از خداوند می کند تا خداوند او را وقتی که صدا می زند، جواب داده و دعای او را اجابت کند و بعد از اجابت، کارگزار خداوند در زمین باشد.

وی افزود: انسان وقتی به حال انقطاع رسیده و با بریدن از همه چیز، تنها به خدا پناه برده باشد، از زمره کسانی قرار خواهد گرفت که وقتی خداوند او را صدا کرد، اجابت می کند و از این به بعد، انسان به جایی دست پیدا می‌کند که من بعد، خداوند با آن انسان، سخن می گوید.

آیت الله کفعمی از مصادیق بارز مناجات شعبانیه بود

حجت الاسلام والمسلمین محامی با اشاره به شخصیت آیت الله کفعمی خراسانی و ذکر خیر همیشگی مردم استان سیستان و بلوچستان از آیت الله کفعمی اظهار داشت: آیت الله کفعمی از مصادیق بارز مناجات شعبانیه بود و ایشان با وجود این که پیشنهادهایی از نجف اشرف برای ماندن در آن شهر وجود داشت؛ اما آنجا نمانده و به استانی سفر کرد که در آن زمان، دارای محرومیت ها و محدودیت های فراوانی بود اما ایشان در استان سیستان به خدمت و خدمتگزاری به مردم پرداخت.

آیت الله کفعمی شخصیتی محوری در استان سیستان و بلوچستان

وی افزود: آیت الله کفعمی تکلیف الهی را شنیده و اجابت کرد و این مسئله بسیار مهمی است؛ چراکه بسیاری از افراد تکلیف را دیده و می شنوند؛ اما اجابت نمی کنند و آیت الله کفعمی شخصیتی محوری در استان سیستان و بلوچستان بود.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: آیت الله کفعمی شخصیتی است که مجاهدت‌های او برای خداوند بود و نگاه تجمیعی به ادیان مختلف داشته و شمعِ جمع همه آنها بود و با تواضع و مردمی بودن و عدالت، کارهای خود را با موفقیت کامل به پیش می برد.

وی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب و تاکید به مردمی بودن روحانیت در جامعه تبلیغی خود بیان داشت: آیت الله کفعمی، شخصیتی بسیار مردمی داشت و برگزاری این گونه همایش ها برای علمای فاخری همچون آیت الله کفعمی بسیار خوب است؛ اما بهتر آن است که سیره و راه و رسم این گونه عالمان در جامعه ما، بیش از پیش به مردم و فضلای حوزه شناسانده شود تا الگویی برای افراد جامعه باشند.

ارسال نظرات