۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۷۵۱۲۴۸
حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد مطرح کرد؛

۲۲ بهمن؛ نقطه اوج عظمت و اقتدار ملت ایران/ افزایش هزینه در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست

۲۲ بهمن؛ نقطه اوج عظمت و اقتدار ملت ایران/ افزایش هزینه در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست
امام جمعه موقت تهران با اشاره به کسری بودجه کشور گفت: کسری بودجه به یکی از چالش‌های جدی کشور تبدیل شده است مجلس و دولت توجه کنند افزایش هزینه‌های کشور در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه، فرارسیدن عید مبعث و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت و ابراز کرد: طبق فرمایشات قرآن کریم، مردم در دوران جاهلیت به نحوی بودند که هوا و هوس بر آنها چیره شده و نادانی جاهلیت آنها را خار و پست کرده بود. در چنین دورانی پیامبر عظیم الشان اسلام مبعوث شدند تا در پرتو حیات علمی، مسیر رشد انسان را به سمت گنجینه‌های خرد، دانایی، حیات عقلانی و روش زندگانی درست هموار کنند.

وی با بیان اینکه از خطای دیگران باید رنج ببریم و برای قرار گرفتن در صراط مستقیم تلاش کنیم و بی‌اعتنا از او عبور نکنیم، گفت: اگر همسایه ما در رفتار و نگاه با انقلاب زاویه دارد، نباید او را رها کنیم، بلکه باید اصرار داشته باشیم که او را با خود در کنار صندوق رأی حاضر کنیم.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پیامبر و اهل بیت صلوات الله علیهم اجمعین را باید الگوی زندگی خود قرار دهیم، اظهار داشت: اقتدا به پیامبر یعنی در راه رشد قدم برداریم؛ یعنی راهی که به پشتوانه عقلی علمی معرفتی و وحیانی دارد، یعنی آنجا که دانش نداریم توقف کنیم. 

وی ادامه داد: پیامبر را مقتدا قرار دادن یعنی رکن داوری ما در محیط خانه، جامعه، حوزه کار، مدیریت و در همه شئون زندگی مبتنی بر عدالت باشد، پیامبر (ص) با بردباری و دقت تصمیم می‌گرفت و آرام سخن می‌گفت و بعد از تصمیم نیز چالاک اقدام می‌کرد. سخنش لبریز از حقایق و سکوتش سرشار از حکمت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد ضمن تقدیر از بازیکنان و کادر تیم ملی تصریح کرد: لازم می‌دانم از اعضای کادر فنی و مربی کارآزموده و بازیکنان با اراده و مصمم و غیور همدل و هماهنگ تیم ملی فوتبال تقدیر و تشکر کنم و با توصیه به ملت عزیز بر حمایت و پشتیبانی از تیم‌های ملی و ورزش قهرمانی کشور، از اصحاب رسانه کارشناسان صاحب نظران حوزه ورزش درخواست می‌کنم برخلاف اهالی سیاست که معمولاً نقد آن‌ها به تخریب فضای سیاسی کشور می‌انجامد با تبیین نقاط قدرت و ضعف در فضای آراسته به عقلانیت و اخلاق زمینه توسعه و پیشرفت تیم ملی فوتبال کشور را فراهم آورند.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت ورزش همگانی کشور تاکید کرد: از مسئولان محترم انتظار می رود با توجه به ویژگی استثنایی فوتبال در تولید وحدت و غرور ملی از تمام ظرفیت کشور برای ارتقا آن و قرار گرفتن ایران در جایگاه شایسته آن است استفاده نمایند.

امام جمعه موقت تهران با یادآوری این نکته که دفاع مقدس در آغوش انقلاب اسلامی و تحت فرماندهی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران امام بزرگوار (ره) شکل گرفت، خاطرنشان کرد: در سختی‌ها و دشواری‌ها است که این ارزش‌ها تجلی پیدا می‌کند، دفاع مقدس بود که ما را به خودباوری رساند و امروز سخت به این خودباوری و امید نیاز داریم.

وی با بیان اینکه پیوند با شهدا احترام به خون مقدس شهدا حضور در کنار صندوق‌های رأی است، تاکید کرد: امروز ملت بزرگ ایران باید در کنار صندوق‌های رأی این امید، خودباوری، نشاط و خلاقیت را به نمایش بگذارد، حضور ما در پای صندوق‌های رأی، راه را برای انتخابات پرشورتر و منطبق با دیدگاه رهبر انقلاب در آینده هموارتر خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به حضور همگانی ملت در راهپیمایی 22 بهمن گفت: حضور در راهپیمایی عظیم ۲۲ بهمن حضور در کنار شهدای عالیقدر، جانبازان پرافتخار، آزادگان صبور و مقاوم و جامعه ایثارگران کشور است، این حضور یعنی حضور در کنار مردم غزه، یمن و محور مقاومت.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه دشمن استقلال عزت و یکپارچگی کشور را هدف قرار داده است، اظهار داشت: 22 بهمن روز نمایش اقتدار ملت ماست، ۲۲ بهمن را به یک نقطه اوج و شکوه از عظمت و اقتدار ملت ایران تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه تصمیمات حساب شده در بهبود مسائل داخلی به ویژه اقتصادی، راه برون رفت از تنگناها است، تصریح کرد: رهبری معظم انقلاب سال‌ها است که بر نظام بودجه‌ریزی کشور تاکید می‌کنند، حتی در بیانیه گام دوم انقلاب بر آن پای فشردند، افزایش هزینه‌های کشور در راستای مهار تورم و رشد تولید نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد در پایان افزود: خلق هزینه برای کشور و دولت را در چالش و تنگنا قرار می دهد، کسری بودجه در کشور نهادینه شده و به یکی از چالش‌های جدی کشور تبدیل شده است.

ارسال نظرات