۰۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۵۰۳۶۱
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری:

سالم ترین انتخابات در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است

سالم ترین انتخابات در دنیا متعلق به جمهوری اسلامی است
امام جمعه موقت با بیان اینکه دشمن با القاء ناامیدی به دنبال کم کردن مشارکت در انتخابات می باشد، گفت: مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و انتخابات مردم‌پایه است و اگر گوشه و کنار مسائلی باشد آنقدر اندک است که قابل توصیف نیست.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه امروز که در مصلی امام خمینی برگزار شد ضمن توصیه  خود و دیگران به رعایت تقوای الهی گفت: اولین و بزرگ‌ترین حق که در روابط اجتماعی تعریف می‌شود و مسئولیت بسیار بزرگی در برابر آن وجود دارد، حق سلامت ارتباطات است و تکلیف اینکه باید مومنین روابط خود را براساس سلامت نگاه دارند به گونه‌ای که از ناحیه آن‌ها به جان مال آبرو زندگی سایر انسان‌ها آسیب وارد نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به اصل مهم حق الناس افزود: اصل بسیار بزرگ و حیاتی و فراگیر در زندگی همه مومنان که مورد تاکید پروردگار متعال و اولیای الهی است عنوان حق الناس است یعنی اگر آسیب و ظلمی از ناحیه ما به شخص یا اشخاصی وارد شود در اینجا خدای متعال بسیار سخت‌گیر است.

وی ادامه داد: امکان بخشش لغزش‌های بین خود فرد و خدای متعال وجود دارد اما آن ظلمی که خدای متعال آن را رها نمی‌کند ستمی است که برخی از بندگان خدا نسبت به دیگری روا می‌دارند.خدای متعال در جایی که فردی مورد ستمی واقع شده باشد و حقی از او ضایع شده باشد، بسیار سختگیر است.

خداوند ظلم بر بندگان را نمی بخشد

خطیب موقت نماز تهران با اشاره به ایام اعتکاف و فرصت بندگی ابراز کرد: امیرالمومنین (ع) در خطبه ۱۷۶ فرمودند بدانید ظلم سه نوع است، یکی ستمی است که خداوند آن را نمی‌بخشید، دیگری ظلمی است که خداوند رها نمی‌کند و سوم ظلمی است که خداوند آن را می‌بخشد، اولی، همان شریک ورزیدن به خداوند است که خدا آن را نمی‌بخشید، سومی این که فرد گاهی در زندگی‌اش لغزش‌هایی پیش می‌ید که خداوند آن را می‌بخشد، اما ظلمی که خداوند رها نمی‌کند، ستمی است که برخی از بندگان به دیگری روا بدارد.

وی در ادامه بیان کرد: رعایت حق دیگران و مراقب از اینکه وارد حریم دیگران نشویم و تعدی از طرف ما نسبت به دیگران صورت نگیرد و حقی مادی و اجتماعی و معنوی و اخلاقی از دیگران ضایع نشود، موضوع اول مورد توجه یک انسان مسلمان واقعی است.

رئیس ستاد ائمه جمعه کشور با بیان اینکه حضرت زینب (س) هویت بانوی تراز اسلام را بود و از آن حفاظت کرد، تصریح داشت: در دنیایی که جاهلیت مدرن هویت زن را مورد حمله و استحاله همه جانبه قرار داده است یکی از بهترین راه‌ها برای نجات، اقتدا به حضرت زینب(س) است زیرا او در ادامه راه حضرت زهرا (س)، تصویر یک دختر، مادر و همسر نمونه و هم به عنوان یک بانوی جامعه پرداز تاریخ و تمدن ساز ارائه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به استقبال مومنین خصوصاً جوانان از مسئله اعتکاف خاطرنشان کرد: اعتکاف مانند نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. قبل از این عبادت پر رمز و راز را اندکی خواص در گوشه و کناری شناخته و انجام می‌دادند اما به برکت انقلاب این عبادت شناخته شده و مخصوصاً نسل جوان ما مشتاقانه به مسجد می‌روند و سه روز در آنجا می‌مانند و در کنار بقیه مردم به عبادت اسلامی می‌پردازند.

جمهوری اسلامی در انتقام قاطع و پشیمان‌کننده مصمم است

وی با بیان اینکه سهم جمهوری اسلامی در انتقام قاطع و پشیمان‌کننده محفوظ است، یادآور شد: شهر تهران در روزهای اخیر به یاد شهدای مدافع حرم حال و هوایی پیدا کرد عزیزانی از مجموعه مستشاری سپاه در سوریه به شهادت رسیدند آنان به دست تروریست‌های پلید رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند؛ به آنان و خانواده‌های‌شان که هم‌رزمان آنان بودند، به‌ویژه همسرانشان که با ایشان همراهی می‌کردند،‌ تسلیت می گویم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: شهدا نه فقط در گذشته ما که امروز و فردای ما را تضمین می‌کنند هم در گذشته و امروز در پیشبرد آرمان‌های اسلامی وسط میدان هستند، کنگره شهدا یک بهانه و پرچمی برای این است که این سرمایه عظیم را بیشتر یاد کنیم همه ما باید دوباره به شهدا مراجعه کنیم.

رئیس ستاد ائمه جمعه کشور با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، اظهار داشت: شناخت و معرفی کارهای هنری و فرهنگی و اجتماعی و کارهایی که بتواند شهدا را بیشتر به نسل جدید معرفی کند باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی درباره تحولات نوار غزه خاطرنشان کرد: بعد از ۱۱۰ روز از آغاز طوفان الاقصی همه خبرها از شکست رژیم صهیونیستی و حامیان آن‌ها حکایت دارد و همه خبرها حکایت پیروزی مجاهدان و مردم مظلوم فلسطین و غزه می‌دهد.

دشمنان با ناامیدسازی و جنگ روانی علیه مردم به دنبال آسیب زدن به انتخابات هستند

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در اسفندماه تاکید کرد: دشمنان می‌خواهند مشارکت ما با ناامیدسازی و جنگ روانی علیه مردم آسیب ببیند، آنها می‌خواهند رقابت را زیر سوال ببرند و امنیت را مخدوش کنند و سلامت انتخابات را زیر سوال ببرند در حالی که انتخابات در جمهوری اسلامی یکی از سالم ترین انتخابات‌های دنیاست.

وی افزود: مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و انتخابات مردم‌پایه است و برگزاری آن با خود مردم می باشد، اگر گوشه و کنار مسائلی باشد آنقدر اندک است که قابل توصیف نیست.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: در موضوع امنیت، دشمن این ایام خیلی تلاش می‌کند خدا را شکر مقامات مسئول بسیاری از این توطئه‌ها را خنثی کرده‌اند، ان‌شاءالله با هوشیاری ملی امنیت کشور مخصوصا در شرایط انتخابات صیانت خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: در موضوع رقابت به لطف پروردگار برای هر کرسی مجلس در انتخابات پیش رو حدود ۴۰ نفر حضور دارند این یعنی یک رقابت خیلی خوب که باید قدر آن را دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مشارکت وظیفه همه ما است، تاکید کرد: این میدان، میدان ما است، آحاد مردم که براساس زاویه‌ای که رهبری مشخص کرده‌اند در انجام این کار بزرگ همه به عنوان وظیفه الهی و انقلابی شرکت کنیم و چه در انتخابات مجلس شورای اسلامی و چه در انتخابات مجلس خبرگان سهم داشته باشیم.

ارسال نظرات