۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۴۹۸۱۶
حجت الاسلام محمدی:

رویکرد گروه جهادی باید تحقق دولت اسلامی باشد

رویکرد گروه جهادی باید تحقق دولت اسلامی باشد
مسئول دبیرخانه گفتمان جهادی هدف از راه اندازی این دبیرخانه را  پیوست اندیشه ای و گفتمانی با رویکرد تحقق دولت اسلامی برشمرد.

حجت الاسلام محمدرضا محمدی مسئول دبیرخانه گفتمان جهادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گفت: این مجموعه با عنوان دبیرخانه گفتمان جهادی ذیل بسیج سازندگی کشور در راستای گفتمان سازی جهادی و حرکت عمومی مردم با محوریت جوان متعهد و تحقق دولت اسلامی شکل گرفته است چنانکه رهبر انقلاب در سخنرانی 6/9/98 فرمودند مصداق جوان متعهد بسیج است.

وی افزود: بسیج سازندگی مولد عملیات های ظرفیت ساز است یعنی گروه های جهادی تحت لواء بسیج سازندگی عملیات هایی برای رفع محرومیت و فقر و مساوات انجام می دهند اما وقتی رهبر انقلاب فرمودند شما جوانان جهادی 15درصد جوانان کشور هستید و باید 85درصد جوانان را هم درگیر این موضوع کنید و این کار باید با گفتمان سازی انجام شود ما در این مجموعه برای اینکه بتوانیم گفتمان جهادی را ترویج دهیم احتیاج به یک دبیرخانه دیدیم که شکل گرفت.

وی ادامه داد: برای قدم اول سرحلقه هایی را در سراسر کشور به عنوان رابطین گفتمان ساز استان مشخص کرده ایم و در مرحله دوم مجموعه هایی را از استان ها به عنوان صاحبان ذهن فعال و زبان پویا دعوت می کنیم و دوره ها و آموزش های توانمدسازی برگزار می کنیم.

حجت الاسلام محمدی بیان کرد: در این دوره آشنایی با گفتمان امامین انقلاب، ضرورت و چیستی گفتمان، جنگ شناختی، سازمان و ساختار گروه جهادی و عوامل پیش برنده را بیان می کنیم.

رویکرد گروه جهادی باید تحقق دولت اسلامی باشد

وی  با بیان اینکه رویکرد گروه جهادی باید تحقق دولت اسلامی باشد اظهار داشت: گفتمان سازی و دبیرخانه اصلاً بحث گروه نیست بلکه ما ذیل بسیج سازندگی هستیم، رویکرد گروه جهادی باید تشکیل دولت اسلامی باشد و صرف اینکه محرومیت را از بین ببریم اگرچه خوب هست اما کافی نیست بلکه باید رویکرد تحقق دولت اسلامی باشد یعنی با کارهای جهادی کادر جوان متعهد را شکل داده و دانش و عملیات باید با هم باشد.

حجت الاسلام محمدی مخاطبان این دبیرخانه را بسیجیان و گروه های جهادی برشمرد و تصریح کرد: برای گفتمان سازی باید جوان متعهد به میدان بیاید و در این میدان سن و گروه خاصی ملاک نیست و از استان های مختلف مخاطب داریم و به فضل الهی تا آخر امسال در استان های جنوبی دورهایمان را به اتمام می رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه دوستانی که در جلسات ما شرکت می کنند حتماً گروه های جهادی هستند که فعالیت های عام المنعه انجام می دهند و پیوست اندیشه ای و گفتمانی با رویکرد تحقق دولت اسلامی را این دبیرخانه آموزش می دهد.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: تا سال 1403 شبکه گفتمان ساز جهادی به 3500نفر در سطح کشور می رسد.

ارسال نظرات