۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۷۴۹۴۲۷
عضو ستاد اجرایی دومین سالگرد ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی خبر داد؛

برگزاری دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله صافی در ۲۴ دیماه

برگزاری دومین مراسم سالگرد ارتحال آیت الله صافی در ۲۴ دیماه
حجت الاسلام معنوی از برگزاری دومین سالگرد رحلت مرجع بصیر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در ۲۴ دی ماه همزمان با شب شهادت امام هادی (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید ابوالحسن معنوی عضو ستاد اجرایی دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در نشست خبری که چهارشنبه در موسسه تبلیغی دارالزهرار(س) برگزار شد با اشاره به برگزاری مراسم بزرگداشت این مرجع جهان تشیع در تاریخ یکشنبه 24دی ماه ابراز کرد: دومین مراسم سالگرد حضرت آیت الله صافی همزمان با شب شهادت امام هادی (ع) با سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و با حضور مراجع تقلید، علماء و شخصیت های حوزوی، پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم نه بعنوان سالگرد بلکه جلسه یادبودی از حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با محوریت شهادت امام هادی (ع) می باشد که در ضمن آن یادی از شاگردی از شاگردان ائمه اطهار هست چرا که امام هادی (ع) فرمودند علماء راستین در عصر غیبت مردم را از دام های شیطان نجات داده و اگر اینگونه علما نبودند اثری از دین و دینداری باقی نمی ماند.

حجت الاسلام معنوی با بیان اینکه آیت الله صافی گلپایگانی از شاگردان خاص آیت الله العظمی بروجردی بودند، اظهار کرد: کتاب منتخب الاثر را به سفارش استاد خود حضرت آیت الله بروجردی در پاسخ به شبهات مهدویت به نگارش درآوردند.

مدیر موسسه تبلیغی و علمی دارالزهرا (س) اشاره ای به جاذبه های معنوی اخلاقی و تواضع ویژه حضرت آیت الله صافی کرد و تصریح داشت: عکسی از ایشان به جای مانده که بر دستان یک طلبه سیاه پوست بوسه می زنند این عکس با بازخوردهای خود تواضع این مرجع جهان تشیع را جهانی کرد و اثر بسیار ویژه ای نسبت به جهان اسلام و مذهب تشیع خصوصاً در بحث عدم تبعیض اسلام نسبت به انسانها در عرصه بین المللی به جای گذاشت.

وی با اشاره به تالیفات این مرجع جهان تشیع تاکید کرد: تنها فقیهی که بیش از 20عنوان اثر در موضوع مهدویت از عصر غیبت صغری و کبری نوشته است حضرت آیت الله صافی می باشد که مهم ترین این آثار نیز کتاب منتخب الاثر هست.

عضو ستاد اجرایی دومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله صافی گلپایگانی با بیان اینکه این مرجع تقلید عرفان حقیقی را خدمت به مردم می دانستند، اظهار داشت: حضرت آیت الله صافی با فرقه های انحرافی برخورد می کرد و غم دین و اعتقادات مردم خصوصاً نسل جوان را داشتند و معتقد بودند عرفان چیزی جز خدمت به مردم نیست.

وی افزود: مرکز ایتام حضرت قاسم، موسسه تبلیغی دارالزهرا (س)، احداث مدارس آموزش و پرورش و مدارس حوزوی، تامین داروهای بیماران خاص، تجهیزات وسایل پزشکی بیمارستان ها خصوصاً در سال های کرونایی، تهیه بیش از 12هزار قلم جهیزیه مناطق محروم، کمک به مناطق آسیب دیده بلاهای طبیعی، از جمله اقدامات عام المنفعه و خدماتی هستند که تا زنده بودند اجازه بازگو کردنش را نمی دادند.

وی با بیان اینکه درج تاریخ قمری و عنوان سید برای سادات در شناسنامه از اقدامات حضرت آیت الله صافی در زمان حضورشان در شورای نگهبان بود، خاطرنشان کرد: این مرجع انقلابی در تمام انتخابات ها شرکت می کردند و مردم را به حضور در انتخابات دعوت و فرا می خواندند و با حضور خود با وجود کهولت سن یک نوع تبلیغ عملی نسبت به این نظام و انقلاب مقدس داشتند چنانکه رهبر انقلاب نیز به ایشان لقب مرجع بصیر دادند.

ارسال نظرات