۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۵
کد خبر: ۷۴۸۱۱۱

پالتیکو: پنتاگون نگران هزینه رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن است

پالتیکو: پنتاگون نگران هزینه رهگیری موشک‌ها و پهپادهای یمن است
یک وبگاه آمریکایی بامداد چهارشنبه گزارش داد که پنتاگون نگران هزینه فزاینده و گزاف رهگیری و ساقط کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده توسط ارتش یمن است.

وبگاه «پالتیکو» بامداد چهارشنبه گزارش داد که وزارت دفاع آمریکا نگران هزینه فزاینده و گزاف رهگیری و ساقط کردن پهپادها و موشک‌های شلیک‌شده توسط ارتش یمن است.

پالتیکو ضمن اشاره به انجام ۳۸ رهگیری توسط ناوهای نیروی دریایی آمریکا، نوشت: «یک موشک ۲ میلیون دلاری برای رهگیری پهپاد ۲ هزار دلاری یمنی‌ها استفاده می‌شود».

این وبگاه به نقل از مقام‌های پنتاگون توضیح داد: «مشکل هزینه سرنگونی پهپادهای یمنی‌ها باید حل شود و آمریکا باید گزینه‌های کم‌هزینه‌تر را بررسی کند».

در ادامه این گزارش آمده است: «یک مقام ارشد آمریکایی گفت که ۱۹ کشور از جمله دولت‌های عربی به کارگروه بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ ملحق شده‌اند».

پالتیکو با بیان اینکه فقط ۹ کشور می‌خواهند که مشارکت آنها در کارگروه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ عمومی باشد، افزود: «وضعیت برای کشورهای عربی به دلیل این باور که ائتلاف برای محافظت از کشتی‌های مرتبط با اسرائیل طراحی شده، پیچیده است».

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است.

احسان قنبری نسب
منبع: فارس
ارسال نظرات