۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۷۴۷۳۳۹

خاطرات پدر طلبه شهید مختارزاده از فرزند شهیدش

خاطرات پدر طلبه شهید مختارزاده از فرزند شهیدش
مراسم بزرگداشت شهید حسن مختارزاده با حضور پدر شهید و جمعی از نمایندگان طلاب در مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مراسم گرامیداشت طلبه شهید مدافع امنیت، حسن مختارزاده با حضور پدر شهید در مجمع نمایندگان طلاب برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی مهر در ابتدا با اشاره به دیدار خود با خانواده شهید مختارزاده پدر این شهید را مردی استوار در راه دین و انقلاب دانست و بر لزوم تجلیل از خانواده شهدا تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به حضور وزیر فرهنگ و ارشاد در جمع نمایندگان طلاب از اخذ مجوز انتشارات به نام شهید مختارزاده به صاحب امتیازی مجمع نمایندگان طلاب خبر داد. 

حجت الاسلام محمد مختارزاده پدر شهید حسن مختارزاده که سال گذشته توسط اغتشاشگران به شهادت رسید، به حضور دو فرزند خود در عرصه دفاع از امنیت کشور در اغتشاشات سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: شهادت از جانسیری نیست که فردی از این دنیا سیر بشود و به دنبال شهادت باشد بلکه مقام و منزلتی مشخص دارد که مسیر شهید آن را پیدا می کند؛ شهدا ستاره هایی هستند که مسیر را مشخص می کنند.

وی با اشاره به خاطراتی از حضور خود در جبهه های جنگ، تصریح کرد: برخی می گفتند که این همه زحمت کشیدید و چرا نتیجه ای نرسیدید و یا به شهادت نرسیدید؛ ما باید می ماندیم و مانند حضرت زینب رسانه ای می شدیم و ایثارگری خود را به نسل بعد منتقل کنیم.

حجت الاسلام مختارزاده با بیان اینکه در این دوران که بسیاری زمین گیر شدند عده ای مانند شهید حسن مختارزاده مرد میدان می شوند و بدون سلاح از مقدسات حفاظت می کنند، ادامه داد: فتنه پارسال نوع جدیدی از اقدامات علیه نظام بود که عده ای با استفاده از انواع سلاح ها علیه کشور فعالیت می کردند؛ کوموله در اصفهان پایگاه تأسیس کرده بود و افرادی آموزش دیده بودند. سران این فتنه فواحش دوره دیده بودند.

وی با اشاره به خباثت عبدالله اوجالان از مؤسسان گروه کوموله از گفتگوی خود با یکی از اعضای جداشده پژاک، سخن گفت و افزود: تلاش های زیادی داشتند که امنیت کشور را به خطر بیاندازند اما با رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب نتوانستند.

این پدر شهید با بیان اینکه فرزندش در 25 دوره تخصصی شرکت کرده و مدیریت زمان بسیار بالایی را از خود نشان داد، اظهار داشت: حسن مختارزاده ناجی غریق بود و درآمد خوبی هم داشت و در کنار آن در رشته های ورزشی شرکت کرده و آموزش های نظامی دیده بود. این شهید مربی سلاح کشی و دوره دیده تخریب بوده که در اوقاتی وظیفه جمر را داشته است.

حجت الاسلام مختارزاده با تأکید بر ضرورت معرفی طلاب موفق به طلاب جدید الورود اظهار داشت: طلبه ای با سن کم آنقدر پشت کار داشته که همزمان با تحصیلات حوزوی دیپلم خود را اخذ کرده و و 8 مدال در رشته های ورزشی کسب کرده بود.

وی با بیان اینکه شهید حسن مختارزاده در دوره های آموزشی جنگ شهری شرکت کرده است، اظهار داشت: حسن ما در ششمین مأموریتش شهید شد؛ در فتنه بنزین، میدان دستغیب قم، اغتشاشات پردیس، اوین و اتوبان حکیم نیز حضور داشت.

حجت الاسلام مختارزاده تصریح کرد: وقتی به حسن تذکر می دادم که لباس طلبگی بپوشد اظهار می داشت که با این لباس بهتر می توانم با جوانان ارتباط بگیرم؛ با ماشین خود نوجوانانی را به همراه خود به مشهد یا سفر اربعین می برد و ارتباط خود را با آن ها حفظ می کرد تا آن ها را در خط دین نگه دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه اگر دین در خانه حاکمیت پیدا کند، حتما فرزندانی تربیت می شوند که ستاره شده و مسیر را برای دیگران روشن خواهند کرد، افزود: ولایتمداری یکی از خصوصیات شهید حسن مختارزاده بود و برای دفاع از دین، نظام، ولایت و انقلاب هر کاری را انجام می داد. حسن آقا دشمن ریا و ریاکاری بود و با اخلاصی که داشت، توانست به این مقام برسد.

پدر شهید مختارزاده تأکید کرد: جانبازی پس از شهادت حسن آقا به منزل ما آمد و با گریه تعریف می کرد که حسن کارهای مرا انجام می داد و برای تهیه داروهای من تلاش های زیادی داشت و حتی مرا به دوش می گرفت و جابجا می کرد. حوزه انقلابی حوزه ای است که باید برای انقلابی شدن طلاب برنامه داشته باشد و یکی از این برنامه ها، حضور در منازل شهدا و شنیدن و بیان خاطرات و خصوصیات شهداست.

علی نژادشاهرخ آبادی

ارسال نظرات