۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷
کد خبر: ۷۴۵۶۱۹

گزارشی از دیدار مدیرعامل و مسئولان خبرگزاری رسا با خانواده شهید مختارزاده

گزارشی از دیدار مدیرعامل و مسئولان خبرگزاری رسا با خانواده شهید مختارزاده
مدیر عامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با حضور در منزل طلبه شهید حسن مختار زاده با خانواده این شهید دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه جمعی از مسئولان خبرگزاری رسا با حضور در منزل طلبه شهید حسن مختار زاده -  از طلاب بسیجی مدافع امنیت - با خانواده این شهید دیدار و گفت وگو کردند.

حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیر عامل خبرگزاری رسا در این دیدار با اشاره به این که شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند اظهار داشت: ما هرچه تلاش و کوشش کنیم نمی توانیم ذره ای از دِین شهدا و خانواده های آنان را ادا کرده و جبران کنیم و ان شاءالله در روز قیامت شرمنده شهدا نباشیم.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه شهدا بهترین الگوها در بین مردم جامعه هستند بیان داشت: باید الگوهای عملی از شهدا به جوانان و اقشار مختلف جامعه شناسانده شوند.

ایستادگی پای مبانی انقلاب اسلامی نشانگر زنده بودن جریان انقلاب است

حجت الاسلام محققی خاطرنشان کرد: امروزه تلاش دشمنان بر این است که در نبرد تمدنی که بین انقلاب اسلامی و جریان لیبرال دموکراسی جهانی آغاز شده از چند دهه قبل، مقابله کنند و چون از حذف نظام مقدس اسلامی ناامید شدند، در تلاش هستند تا  با برنامه‌های متعدد و متنوع حرکت آین انقلاب را کُند کنند.

م/ دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با خانواده شهید مختارزاده

وی در ادامه افزود: چنانکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمود «در افول ابرقدرتی آمریکا، جریان حتمی و قطعی وجود دارد» دشمنان سعی دارند تا این مسئله را به تاخیر اندازند، به همین خاطر با سازماندهی برخی از اراذل و اوباش در گذشته سعی در گسترش نافرمانی‌های مدنی در جامعه اسلامی کردند که حضور جوانان بسیجی و طلاب انقلابی و مردم انقلابی در صحنه‌ها اهداف دشمنان را خنثی کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا حضور جوانان بسیجی و طلاب انقلابی در صحنه‌ها و حضور مردم پای نظام و ایستادگی پای مبانی انقلاب اسلامی را نشانگر زنده بودن جریان انقلاب دانست که امروز ثمره آن قابل مشاهده می باشد؛ چنانکه امروزه پشت خانه‌های رژیم صهیونیستی برکت خون شهدا حضور دارد.

حجت الاسلام محققی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی که در زمانی تعرض به چند سرباز آنان، آرزوی جریان مقاومت بود؛ اما امروز هیمنه شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی فرو ریخته است که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی شکست ترمیم ناپذیری خورده اند که ان شاءالله روند سقوط آنان نیز تسریع خواهد شد و این قطعاً به خاطر جان نثاری‌ها و خون‌های پاک شهیدان است.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با اشاره به نقش مهم رسانه ها در معرفی شهدا و الگوهای عملی به جوانان و مردم جامعه اظهار داشت: باید رسانه‌ها بیش از پیش به معرفی شخصیت و سیره شهدا به عنوان الگوهای عملی پرداخته و در تجلیل و تکریم و جان نثاری‌های شهدا گام‌های خوب و موثری را بردارند.

م/ دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با خانواده شهید مختارزاده

لزوم نقش آفرینی رسانه ها در معرفی شهدا به عنوان الگوهای عملی به مردم / حوزه علمیه به امر ایثار و شهادت بهای بیشتری دهد

حجت‌الاسلام مختار زاده پدرطلبه شهید حسن مختار زاده نیز در این دیدار با اشاره به هجمه‌های مختلف بر علیه روحانیت و پیش تازی روحانیت در تمام عرصه های انقلاب با بیان اینکه شهید حسن مختارزاده تنها طلبه شهید در میان شهدای امنیت است که والدین آن نیز حوزوی هستند و در خانواده شهید وایثارگر واهل علم وهیئتی رشد و نمو کرده بود اظهار داشت: به دلیل وجود تاخت و تازهای عنادگونه دشمنان به انقلاب اسلامی و روحانیت، معرفی شهدای روحانی بر افراد جامعه و شناساندن آنان به عنوان الگوهای عملی، امری لازم و ضروری است.

وی افزود: باید رسانه‌ها در معرفی شهدای روحانی بر افراد جامعه و شناساندن آنان به عنوان الگوهای عملی، گام های موثرتری را بردارند و از حوزه های علمیه انتظار می رود تا به امر ایثار و شهادت بهای بیشتری دهند تا یاد و نام شهدا درهمه جا نمود پیدا کرده و شاهد حوزه ای انقلابی باشیم و این چنین شهدایی الگو برای طلاب جوان قرار گیرند.

پدرطلبه شهید حسن مختار زاده با اشاره به اخذ مدرک ۲۵ تخصص و دوره توسط شهید مختارزاده با وجود کم سن و سال اما پر تلاش بودن ایشان در قبل از شهادت بیان داشت: شهید مختارزاده دارای شخصیتی فعال و متشرّع بود و پایبندی خاصی به آموزه‌های اسلامی داشت و پر نشاط و با اخلاص ودشمنِ ریا و ریا کار بود.

حجت‌الاسلام مختار زاده در ادامه افزود: شهید مختار زاده نه تنها در رشته های مختلف ورزشی دارای مقام و کسب ۸ مدال  بود، در زمینه کمک به نیازمندان، فقرا و جانبازان نیز شخصی فعال بود؛ چراکه این شهدا، مردان کف میدان هستند و این شهید نیز همانند دیگر شهدا از شاگران سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و حاضر در صحنه هستند که در ششمین مأموریتش با دست خالی توانستند فتنه ترکیبی وشناختی دشمنان را با شهادت خودشان پایان دهند.

م/ دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با خانواده شهید مختارزاده

پدر شهید مختار زاده با بیان این که شهید مختازراده در مدیریت زمان و انجام فعالیت‌های گسترده مهارت خاصی داشت که می تواند به عنوان الگوی عملی جوانان امروزی مطرح شود ابراز کرد: شهید مختارزاده فردی کم خواب اما پرتلاش بود و در فعالیت های متنوع فردی و اجتماعی خود با دقت و انسجام خاصی کارها را به پیش می برد و مردم یار و مردم دار بود .

وی افزود: شهید مختارزاده فردی هیئتی بود و در ایام محرم و اربعین مشغول به خدمت رسانی به زائران امام حسین علیه السلام می شد، لذا  این شد که شهدا را از آخر مجلس چیدند.

 شهدا ناصران ولی در عالم هستند

همچنین در این دیدارحجت‌الاسلام سید قوام صفوی مسئول چندرسانه‌ای و فضای مجازی خبرگزاری رسا با اشاره به این که مرام شهدا، مرام حضرت ابوالفضل العباس(ع) است، اظهار داشت: لقمه حلال و شیر پاک والدین شهدا توانسته است فرزندان این چنینی را تربیت کرده و در راه اعتلای اسلام به میدان آورد؛ چنانکه قمر بنی هاشم(ع) که سرسلسله ناصران ولی درعالم است، وقتی به سیره آن حضرت نگاه می کنیم به تربیت خوب والدین آن حضرت می رسیم که سبب شد تا شیر بچه ای را آماده کنند که در رکاب حسین بن علی(ع) فداکاری و جان نثاری کند.

وی افزود: شهدا همه چیز خود را فدای اسلام و مسلمین کردند و در بزنگاه هایی که منفعت طلبان، عافیت طلبان و کسانی که نان به نرخ روز خور بوده و مکانی پیدا می کنند تا از خوف و بلایا در امان باشند؛ اما شهدا در وسط میدان و معرکه بوده و جان نثاری می کنند.

م/ دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با خانواده شهید مختارزاده

تصاویر دیدار مدیر عامل و اعضای خبرگزاری رسا با خانواده طلبه شهید حسن مختارزاده

ارسال نظرات