۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱
کد خبر: ۷۴۷۰۰۵
مدیر حوزه علمیه فارس مطرح کرد؛

حوزه علمیه؛ خاستگاه علوم و معارف اهل بیت

حوزه علمیه؛ خاستگاه علوم و معارف اهل بیت
حجت الاسلام والمسلمین محمودی گفت: ضرورت دارد که هویت ملی و دینی حوزه علمیه را بازشناسی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا محمودی مدیر حوزه علمیه فارس در جمع طلاب مدرسه علمیه امام عصر(عج) گفت: ضرورت دارد که هویت ملی و دینی حوزه علمیه را بازشناسی کنیم تا بدانیم علمای ما برای اعتلای حوزه تلاش‌های فراوانی را متحمل شده اند و از این رو باید قدردان زحمات آنان باشیم.

وی افزود: طلبه باید بداند که در چه جایگاهی قرار دارد چراکه حوزه خاستگاه علوم و معارف اهل بیت است و وارث میراث گرانبهایی هستیم که به عنوان یک شناسنامه پرمحتوا و غنی برای ما موجب افتخار است و همین است که رهبر انقلاب بر بازشناسی هویت دینی و ملی در حوزه تاکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی اظهار داشت: حوزه علمیه فارس با قدمت ۸۰۰ ساله و با وجود شخصیت‌های بزرگ علمی صاحب مکتب است و این با تحمل سختی های علما برای حفظ این میراث گرانبها و انتقال به نسل های بعد میسر شده است.

وی اذعان نمود: مدیریت حوزه علمیه فارس به صورت مستمر در تلاش است که مسائل و مشکلات پیش روی طلاب و مدارس علمیه را مرتفع نماید و معتقدیم احیای موقوفات حوزه علمیه می‌تواند کمک شایانی به معیشت طلاب نماید تا آنان با تمرکز بیشتری به کسب علم بپردازند و یاری خداوند متعال آینده و افق های روشنی در پیش داریم.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین محمودی در این جلسه ضمن استماع مسائل و مشکلات طلاب این مدرسه نسبت به پیگیری درخواست ها دستورات لازم را صادر نمود.

ارسال نظرات