۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۷۴۵۹۷۵
امام جمعه پاکدشت:

کشتن بی گناهان قدرت نیست

کشتن بی گناهان قدرت نیست
امام جمعه پاکدشت با اشاره به وحشی گری های اسرائیل گفت: کشتن زنان و کودکان بی گناه نشان قدرت نیست بیایید با محور مقاومت در منطقه سخن بگویید تا پاسخ قاطع دریافت کنید.
به گزارش خبرگزاری رسا، عصر شعر مقاومت با حضور مسئولان شهرستانی همچون حجت الاسلام رضا جوکار، جناب سرهنگ رضا امجد فرمانده سپاه ثامن الحجج(ع)، مرتضی علوی رئیس ادارهت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاکدشت و دیگر مسئولان شهرستان در فرهنگسرای امام خمینی(ره)برگزار شد.
 
حجت الاسلام رضا جوکار در مراسم شب شعر مقاومت با اشاره به اهمیت برگزاری برنامه های پرمحتوا برای انعکاس آن در جامعه اظهارداشت: امروز هنرمندان پاکدشت بخوبی حامی مظلوم کردن شدند. این ظرفیتها باید دیده شود و هماهنگی و همگرایی بیشتری را در بین فعالان حوزه هنری باید ایجاد کرد. امروز حال و هوای نه فقط ایران نه بلکه دنیا هوای غزه است. 
 
وی در ادامه اضافه کرد: آنچه که ما یادگرفتیم "بنی ادم اعضا یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند، چو عضوی به درد اورد روزگار،  دگر عضوها را نماند قرار، تو که از مهنت دیگران بی غمی، نشاید که نامت نهند ادمی" این شعر ناب ایرانی از مکتب انسان گرفته اند امام علی (ع) می فرمایند مردم ۲دسته هستند یا برادر دینی تو هستند و یا انسان هستند. یا نگاه انسانی یا اسلامی یا هردو باشد. نمی شود امروز اتفاقات غزه را دید و بی توجه ماند.
 
امام جمعه پاکدشت در ادامه خاطرنشان کرد: این راهبرد ما و اندیشه راهبردی ما است. همواره با ظالم در جنگ و ستیز باشید و با مظلوم همراه باشید. امروز هنرمند عزیز پاکدشت جریان غزه را به خوبی نمایش دادند.
 
حجت الاسلام جوکار در ادامه گفت: یک وجدان آگاه می فهمد که امروز یک هولوکاست واقعی در غزه وجود دارد. یک قوم اواره بی سرزمین با یک افسانه ساختگی هولوکاست تصویب کردند و سرزمین فلسطین را غصب کردند اما همانها امروز در غزه هولوکاست واقعی رقم زدند. اگر فرعونی بود که کودکان را می کشت مادر را نگه می داشت اما صهیونیستها روی فرعون ستمگر را هم سفید کردند. مامعتقدیم، ممکن است حکومت کافر باقی بماند اما حکومت ظالم باقی نمی ماند.۳۸ روز است که ظلم جدیدی بر علیه مردم مظلوم غزه شکل گرفته است.
 
وی در ادامه یادآور شد: رژیم غاصب صهیونیست ۳۸روز پیوسته کودک کشی و زن کشی می کند بیش از ۴هزار و ۸۰۰کودک را شهید کرد.
خود کودک معصوم روز قیامت سئوال می پرسد به کدامین گناه کشته شد آیا او نظامی بود و سلاح داشت آیا جرمش این بود که در سرزمین مادری خودش به دنیا آمده است؟
 
امام جمعه پاکدشت با تاکید بر هراس دشمنان از کودکان انقلابی بویژه کودکان غزه ابراز کرد: دشمنان درست می فهمند اما غلط عمل می کنند، حضرت موسی(ع) هم یک کودک بود، سیدحسن  نصرالله و شیخ زکزاکی و قاسم سلیمانی هم کودک بود اما کارهای بزرگ کردند، دشمنان انقلاب اسلامی اگر نمی ترسیدند، دست به ترور سردار دلها نمی زدند. این حرکتها نشانه ضعف و استیصال است اگر راست می گویید  دست از کشتن زنان و کودکان و مردم بی دفاع غزه بردارید و با جبهه مقاومت و با جمهوری اسلامی که محور مقاومت است روبرو شوید. این که زن و بچه بی گناه را به خاک و خون بکشید و  چند آمبولانس را از بین ببریدبزرگی و قدرت نیست.
 
حجت الاسلام جوکار در ادامه اذعان داشت: افرین بر شما مردم پاکدشت برنامه های امروز تان جای قدر شناسی دارد  بسیار پرمحتوا و پرمضمون بود  مضامین بلندی را در دل خود جا داده و نقش  شجره طیبه و شجره خبیثه را به درستی مشخص کرد.
 
امام جمعه پاکدشت در ادامه تصریح کرد: دشمنان سال گذشته در ایران با شعاری که خود قبول ندارند کشور را با اشوب روبرو کرد اما امسال دستش را در غزه رو کرد، زنان و کودکان بی دفاع را به خاک و خون کشیدند و چهره خبیث شان را در جهان نشان دادند، دشمن به دنبال نسخه پیچی برای جوانان ایران با شعار زن زندگی ازادی بودند، نسخه به ظاهر زیبا اما با باطنی فریبنده، آنها مخالفان واقعی  زن و زندگی و هم آزادی بانوان هستند.
 
وی با اشاره به برنامه های فاخر امروز اضافه کرد: این کارها ادامه دار باشد، این کارها را در ستاد نمازجمعه هم بیاورید و مصلی امام خمینی(ره) را  میدان هنرآفرینی کنید این کارها را در نمازجمعه برای مردم بخوانید و اجرا کنید و این مفاهیم بلند با اجراهای زیبایتان بلند فریاد کنید.مصلی برای همه مردم و مکانی برای دفاع از ارزش هاست.
 
گفتنی است، امروز ۶ نفر از شعرای بنام پاکدشت چون سید علی حسینی رئیس انجمن شعر و ادب پاکدشت، صدیقه عطریان، هستی سیاوشی، یعقوب آزادی، علی بوربور و رحیم نعیمی به قرائت شعرهای هم نوا با مردم غزه پرداختند.
ارسال نظرات