۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۵۷۶۵
امام جمعه قشم مطرح کرد؛

ضرورت تلاش مداحان در راستای تبیین فرهنگ اسلامی و رمز ماندگاری قیام امام حسین

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قشم بر ضرورت تلاش مداحان در راستای تبیین فرهنگ اسلامی و رمز ماندگاری قیام امام حسین(ع) تاکید کرد.
امام جمعه قشم

حجت الاسلام رضا جوکار امام جمعه قشم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به آغاز ماه محرم الحرام و برگزاری مراسمات عزاداری شهادت اباعبدالله الحسین(ع) رمز ماندگاری و پیروزی انقلاب اسلامی را قیام عاشورا و حادثه عظیم کربلا دانست و گفت: بسیاری از نهضت ها، با الهام گیری از قیام عاشورا آغاز و به نتیجه رسید.


وی، افزود: احیا و زنده داشتن نهضت عاشورا موجب زنده نگه‏داشتن و ترویج دائمى مکتب قیام و انقلاب در برابر طاغوت‏ها و تربیت کننده و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار است.


امام جمعه قشم در ادامه، پرداختن به فلسفه عاشورا و اهداف امام حسین علیه السلام را در کنار شور حسینی یکی ضرورت دانست و و تاکید کرد: مسؤولان هیئات مذهبی برای کسب بصیرت و معرفت حسینی از حضور روحانیون بهره ببرند و شور و شعور حسینی را در کنار هم داشته باشند.


وی با تبیین نظریه فوکویاما که شیعه را دارای دو بال سرخ حسینی قیام عاشورا و بال سبز مهدوی قیام حضرت مهدی (عج) دانسته است، تصریح کرد: درس آموزی، تعهد، ولایت مداری، ایثار، دفاع و شهادت طلبی از فلسفه های قیام عاشوراست که نباید فراموش شوند.


حجت الاسلام جوکار در ادامه بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران با تاسی از قیام و مکتب امام حسین (ع) شکل گرفت و همین ایمان و استقامت سبب شده تا دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در جهان زبانزد عام و خاص باشد.


امام جمعه قشم، بر دوری از اختلاف و عدم دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی، توجه به وحدت آفرینی، دوری از خرافات و بدعت ها در مراسمات عزادرای توجه به نماز، حجاب و محرم و نا محرم وعدم ایجاد مزاحمت برای مردم تاکید کرد.


وی با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع)، اسلام را در مقابل همه ترفندها و آسیب‎های دشمنان بیمه کرد، ادامه داد: نهضت عاشورا حسینی همچنین دین ناب محمدی(ص) را از اسلام‎های انحرافی در جهان جدا کرد.


حجت الاسلام جوکار، تلاش و پیام آوری حضرت زینب (س) و حضرت امام سجاد(ع) را رمز ماندگاری قیام عاشورا خواند و ادامه داد: مداحان ،ذاکران، مبلغان و شعرای آئینی در این راستا نقش مهمی دارند که تاکنون این مهم را با تدابیر ویژه انجام داده و ادامه می‎دهند./851/302/ب3

ارسال نظرات