۰۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۳۱۲۱۳۹
امام جمعه شهرستان قشم:

مسؤولان فرهنگی قشم در جهت تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی این جزیره تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قشم با تأکید بر تلاش همه جانبه برای جلوگیری از تحریف فرهنگ اصیل مردم این منطقه، گفت: مسؤولان فرهنگی قشم در جهت تقویت فرهنگ ایرانی اسلامی این جزیره تلاش کنند.
حجت الاسلام جوکار امام جمعه قشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام رضا جوکار عصر امروز در آئین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، گفت: مسؤولان فرهنگی قشم باید با پاسداشت قدر مشترک فرهنگ ایرانی اسلامی در این منطقه تلاش مضاعفی را برای تقویت این فرهنگ به کار گیرند.

 

وی در ادامه با تاکید بر تلاش همه جانبه برای جلوگیری از تحریف فرهنگ اصیل مردم این منطقه، افزود: تقویت فرهنگ خاص ایرانی اسلامی و صیانت از فرهنگ ارزشمند مردم بومی این جزیره می تواند ما را در برابر سیاست تفرقه انگیز دشمنان در زمینه تغییر فرهنگ مردم یاری دهد.

 

حت الاسلام جوکار تصریح کرد: مردم این منطقه و دیگر اقوام ساکن در این جزیره از دیرباز تا کنون طی آئین های عزاداری محرم و صفر نمایشی زیبا از فرهنگ ناب ایرانی اسلامی را به نمایش گذاشته اند.
 

امام جمعه شهرستان قشم گفت: حضور اقوام مختلف ایرانی و زندگی مسالمت آمیز شیعه و اهل سنت در این جزیره موجب شده تا قشم به ویترین فرهنگ اقوام مختلف کشور تبدیل شود.

 

وی گفت: کار فرهنگی از ظرافت خاصی برخوردار است و با برنامه ریزی دقیق و صبر و شکیبایی باید همه ما به حوزه پر هزینه فرهنگ و هنر با هدف دستیابی به میوه شیرین فرهنگ اسلامی کمک کنیم.

 

حجت الاسلام جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز وفات حضرت معصومه (س)، تاکید کرد: وجود دو فرزند امام موسی کاظم (ع) در شهرهای قم و مشهد نقش مهمی در جایگاه فرهنگی مردم ایران دارد.

 

امام جمعه قشم در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) نیز به برکت حوزه علمیه قم رقم خورد و به تبع آنان بیداری اسلامی نیز در کشورهای اسلامی ایجاد شده است./851/202/ب1

ارسال نظرات