۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۷۴۵۹۷۴
نماینده ولی فقیه در کرمانشاه: 

به زودی شاهد پیروزی ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی خواهیم بود

به زودی شاهد پیروزی ملت فلسطین بر رژیم صهیونیستی خواهیم بود
کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: آمریکا دشمن اصلی ملت های منطقه است، مقاومت مردم غزه نشان داد که کشور آمریکا و اسرائیل با همه تجهیزات نظامی، حریف یک کشور کوچکی به نام فلسطین نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت اسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: خدای متعال می فرماید، آن چه که پیامبر اسلام (ص) برای شما آورده است را محکم بگیرید و به آن عمل کنید و به آن توجه داشته باشید زیرا نسخه حیات بخش شما و شرط تقوا همین است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: امروز سالگرد آزاد سازی سوسنگرد در سال  ۱۳۵۹ است، مؤمنینی که روزهای اولیه جنگ را به یاد دارند، می دانند که ما واقعاً دستمان خالی بود، اما در عین حال ملت شهید و مؤمن ما، با توکل بر خدا در مقابل ارتش تا دندان مسلح بعث ایستاد و سوسنگرد را آزاد کرد و این نسخه ای شد برای ملت های مظلوم که بدانند، می شود با دست خالی در مقابل دشمنان و تجهیزات گسترده آنان پیروز شد.

 امام جمعه کرمانشاه افزود: آن چه که امروز در محور مقاومت در جریان است، آن چه که بر داعش پیروز شد، آن چه که در یمن پیروز شد، آن چه امروز در جبهه گسترده با رژیم صهیونیستی می جنگد و در حال پیروز شدن قطعی است، این ها همه نتیجه تلاش های شهیدان والامقام و رزمندگان عزیز ماست که در ابتدای جنگ مردانه با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و جنگ تحمیلی و دفاع مقدس را تبدیل به یک پیروزی بزرگی در تاریخ ایران اسلامی کردند که برای همیشه به عنوان یک افتخار برای نسل انقلاب باقی مانده  و سرمشقی برای آزادیخواهان عالم شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری عنوان کرد: ای شهدای والامقام عملیات آزاد سازی سوسنگرد! امروز ببینید زحمات شما به ثمر نشسته است و نهالی که آن روز شما کاشتید، درخت تنومندی شده است که دنیای اسلام را در پناه خودش گرفته است و مسلمین عالم را حفظ می کند و منشأ روحیه استقلال طلبی و آزادی خواهی در بین همه محرومان و مستضعفان عالم شده است. یاد و خاطره همه آن شهدای والامقام را گرامی می داریم و از خداوند درخواست می کنیم، آن عزیزان را با حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) همنشین بفرماید و شفیع ما قرار بدهد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) را داریم، به محضر قدسی آقا ولی عصر (عج)  همچنین رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)، سادات محترم، علما و همه شما بزرگواران و ملت شریف، تبریک و تهنیت عرض می نمایم. 

این استاد حوزه تصریح کرد: حضرت زینب (س) اسوه مقاومت و استقامت و ایستادگی در سخت ترین صحنه های مصیبت این عالم بودند و بزرگترین سرمشق برای همه مؤمنین و مؤمنات است. ولو اینکه انسان بانویی باشد داغدار که داغ برادر ها، فرزندان، نزدیکان و اصحاب را دیده، اما مثل کوه ایستاده است و هم ابن زیاد و هم یزید را رسوا می کند و دستگاه اموی را به مذلت می کشاند، در حالی که دست هایش را بسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری گفت: حضرت  زینب(س) بار مسئولیت قیام عاشورا را به دوش کشید و پیام عاشورا را به جهان اعلام می کند و همین باعث می شود دستگاه اموی نتواند، مدت زیادی دوام آورد.

امام جمعه کرمانشاه ادامه داد: همین نسخه حضرت زینب(س) است که امروز ما می دانیم، می شود در مقابل دستگاه استکبار و جلاد زورگو و زیاده خواه ایستاد و او را به خاک مذلت کشاند، بنابراین فرزندان دلاور امام راحل در سراسر جهان نسخه ای را که حضرت زینب(س) در کوفه و شام ارائه کرد، الگوی خود قرار دادند و نتیجه گرفتند سرنوشت عالم در حال تغییر است و عالم شاهد شکل گیری یک نظم نوین است و این بصیرت، به برکت همین نسخه ای است، که حضرت زینب(س) برای بشریت ارائه کرده است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه گفت: به حق روز ولادت این بانوی بزرگوار، به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، بنابراین روز پرستار را به همه پرستاران ارجمند تبریک عرض می کنم و به روح  همه شهیدان پرستار عرصه سلامت، بویژه در دوران کرونا درود می فرستیم و از خداوند درخواست می کنم ارواح آنان را با اولیای طاهرینش محشور بفرماید.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش بودن هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج را در پیش داریم، به همه بسیجیان تبریک عرض می کنم، زیرا این عنوان مقدس با خون شهدای دوران دفاع مقدس و در انقلاب و در پایداری امنیت و در دفاع از حرم معنا پیدا کرد و کلمه بسیج یک اصطلاحی شد، که معنای جدیدی پیدا کرد معنایش شد اخلاص، ایمان ، تقوا تواضع، شد، تمام خصوصیات اخلاقی بسیار نیکو، شد،شجاعت، شهامت، شد، نترسیدن از دشمن، بنابراین بسیج یعنی استقامت و ایستادگی، بسیج یعنی حمایت از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم  و اشک های نیمه شب و دل کندن از دنیا و قلبی مالامال از حب الهی و عشق به خدا و شهادت.

حجت الاسلام و المسلمین غفوری گفت: امروز از آن روزهایی است که بیش از هر زمان دیگری ما احتیاج به نسخه حیات بخش بسیج داریم، برای نجات بشریت از چنکال ظالمانه استکبار در سراسر عالم و به شهدای بسیج که خلوص محض بودند عرض می کنم: که ملت به شما و دعای شما نیاز دارد، که نزد پرودگار شفیع باشید و دعا کنید گره از مشکلات بگشاید.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه بیان داشت: آمریکا دشمن اصلی ملت های منطقه است، مقاومت مردم غزه نشان داد که کشور آمریکا و اسرائیل با همه تجهیزات نظامی، حریف یک کشور کوچکی به نام فلسطین نیستند، به فضل الهی و به این زودی، ملت های مسلمان از دست آمریکا رها و شما ملت متعهد، شریف، مبارز و مؤمن به زودی شاهد پیروزی ملت فلسطین بر اسرائیل خواهیم بود./1400/

ارسال نظرات