۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
کد خبر: ۷۴۵۷۲۳
رئیس جامعه المصطفی مطرح کرد؛

گزارشی از رشته‌های آموزشی المصطفی/آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان از خدمات ارزشمند المصطفی

گزارشی از رشته‌های آموزشی المصطفی/آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان از خدمات ارزشمند المصطفی
حجت الاسلام والمسلمین عباسی به معرفی المصطفی و دستاوردهای علمی و آموزشی آن پرداخت و یکی از خدمات ارزشمند المصطفی را آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دانست.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه در دیدار فرمانده فراجای استان قم به معرفی المصطفی و دستاوردهای علمی و آموزشی آن پرداخت و اظهار کرد: جامعه المصطفی به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی اسلامی، عضو اتحادیه‌های معتبر دانشگاهی جهان به شمار می‌آید و هم اکنون ده‌ها هزار نفر از ۱۳۰ ملیت مختلف در واحدهای داخل و خارج از کشور المصطفی مشغول به تحصیل هستند.

وی به تشریح رشته‌های آموزشی المصطفی پرداخت و افزود: رشته‌های جامعه المصطفی در سه محور «علوم اسلامی»، «علوم انسانی» و «زبان، ادبیات و فرهنگ‌شناسی» ارائه می‌شود و المصطفی در برخی این عرصه‌ها از مراکز علمی پیشگام به شمار می‌آید.

استاد جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: مدارک المصطفی از سوی وزارت علوم صادر می‌شود و بخشی از فراگیران به صورت غیرحضوری در دانشگاه مجازی المصطفی تحصیل می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسی یکی از خدمات ارزشمند المصطفی را آموزش زبان فارسی به غیرایرانیان دانست و تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی و فعالیت جامعه المصطفی بیش از سیصد هزار نفر زبان فارسی را آموخته‌اند که این دستاورد، ظرفیت بسیار خوبی را برای بخش‌های مختلف کشور پدید آورده است.

وی از همراهی و خدمات بسیار خوب نیروی انتظامی با جامعه المصطفی در ادوار مختلف تقدیر و تشکر کرد.

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده نیروی انتظامی استان قم در این دیدار با تقدیر از خدمات ارزشمند علمی جامعه المصطفی، اظهارکرد: مسئولیت پلیس، تأمین امنیت عمومی در همه شئون برای همه اقشار و اقوام است. مجموعه ارزشمند جامعه المصطفی با توجه به ویژگی خاص بین‌المللی خود طبیعتاً نیازمند نگاهی عمیق‌تر در جهت تأمین امنیت و آرامش فراگیران خود است.

وی با اشاره به رسالت مهم و جهانی جامعه المصطفی، از آمادگی پلیس برای تسهیل بیشتر ارائه خدمات به طلاب غیرایرانی خبر داد و خواستار افزایش‌ همکاری‌ها، به ویژه در عرصه‌های آموزشی و پژوهشی شد. ‌

ارسال نظرات