۱۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۷۴۴۰۱

معاون جدید آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد

خبرگزاری رسا ـ طی حکمی از سوی حجت الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام بیات به عنوان معاون آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری منصوب شد.
حجت الاسلام بيات
به گزارش خبرگزاری رسا، در حکم سرپرست حجاج جمهوری اسلامی ایران خطاب به حجت الاسلام  بیات آمده است: با توجه به تجربه ، تعهد و سوابق با ارزش جنابعالی در زمینه‌های علمی و فرهنگی ، بدینوسیله به سمت معاون آموزش و پژوهش بعثه مقام معظم رهبری منصوب می‌شوید .

در این حکم می افزاید: امید است با همکاری عالمان ، اندیشمندان و فرهیختگان حوزه و دانشگاه ، گام‌های بلندی در تحقق مسؤولیت‌های محوله و گسترش فرهنگ حج و زیارت برداشته ، در خدمت به مکتب اهل بیت ( علیهم السلام ) بیش از پیش کوشا و موفق باشید .

در این حکم ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در تشریح وظایف چهارده گانه معاونت آموزش و پژوهش آورده است: طراحی نظام جامع آموزش و پژوهش حج و زیارت ، طراحی نظام جامع فرهنگی حج و زیارت ( حج ، عمره ، عتبات ، سوریه ) ، تهیه و تدوین کتب مورد نیاز در زمینه آموزش‌های سطح بندی شده برای مخاطبین مختلف ، نیازسنجی آموزشی - فرهنگی حجاج و معتمرین ، با شیوه‌های مناسب و کارآمد ، آموزش برون کاروانی زائران به صورت سطح بندی شده با شیوه حضوری ، رسانه‌ای و الکترونیکی و بر اساس نظام جامع آموزش .

در ادامه وظایف این معاونت آمده است: طراحی ، برنامه‌ریزی و اجرای همایش‌ها و نشست‌های تخصصی ، تدوین دایرة المعارف حج و زیارت ، بازنگری ، ‌تکمیل و سطح بندی آثار منتشر شده حوزه نمایندگی ولی فقیه و فرآوری آنها ، احیای نسخ خطی مفید مرتبط با حج و زیارت و برنامه‌ریزی جهت تولید لوح‌های فشرده آموزشی و نرم‌افزارهای آموزشی پژوهشی به صورت جامع .

گسترش پژوهش‌های مرتبط با حج و زیارت و حمایت از آنها ، استاندارد سازی و توسعه کتابخانه مرکزی حج و زیارت ، مناطق و هتلهای محل استقرار زائران ، مشارکت در تقویت سایت بعثه در زمینه آموزشی و پژوهشی و سوژه یابی و زمینه سازی جهت تدوین فیلمنامه ، داستان‌های کوتاه و انیمشین در زمینه امور آموزشی - فرهنگی حج و زیارت . از دیگر وظایف محوله معاونت آموزش و پژوهش شمرده شده است. /917/د102/ص




ارسال نظرات