۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۷۴۳۷۶۸

گزارشی از دیدار رئیس مرکز پژوهش عتبه حسینی با رئیس جامعةالمصطفی

گزارشی از دیدار رئیس مرکز پژوهش عتبه حسینی با رئیس جامعةالمصطفی
رئیس مرکز پژوهش عتبه امام حسین(ع) با حضور در سازمان مرکزی جامعه المصطفی با حجت الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی رئیس جامعةالمصطفی در دیدار عبدالامیر القرشی، همکاری‌های علمی میان جامعةالمصطفی و مرکز پژوهش عتبه حسینی همچون همکاری در برگزاری همایش اربعین، انتشار مجلات علمی و… را مفید و ارزشمند دانست.

وی با اشاره به فرصت‌های علمی پدید آمده از سوی مرکز پژوهش عتبه حسینی برای دانش آموختگان المصطفی، درباره برخی مسائل و قوانین علمی و آموزشی در جمهوری اسلامی ایران و جامعةالمصطفی توضیحاتی ارائه نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی در بخشی از این دیدار درباره تاریخچه ارتباط میان حوزه‌های علمیه و علمای قم و کربلا نکاتی را مطرح کرد و از آمادگی المصطفی برای همکاری با عتبه حسینی در زمینه جمع‌آوری اسناد مرتبط به این ارتباطات خبر داد.

در ادامه، عبدالامیر القرشی نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی و دیدار با حجت الاسلام والمسلمین عباسی، توضیحاتی را درباره فعالیت‌های علمی صورت گرفته در مرکز پژوهش عتبه امام حسین(علیه السلام) ‌ ارائه نمود.

سپس حجت الاسلام والمسلمین حسن رضایی، رئیس پژوهشگاه بین‌المللی المصطفی نیز در این دیدار توضیحاتی پیرامون همکاری‌های پژوهشی المصطفی با این مرکز ارائه نمود و خاطرنشان ساخت: جامعةالمصطفی همه ساله در جشنواره پژوهشی شیخ طوسی از خدمات یکی از چهره‌های برجسته علمی حوزه‌های علمیه تقدیر به عمل می‌آورد که با توجه به فعالیت‌ها و آثار علمی ارزشمند مرحوم شیخ باقر القرشی، در جشنواره امسال از این شخصیت برجسته علمی تقدیر خواهد شد.

ارسال نظرات