۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۴۳۱۲۴
آیت الله حسینی بوشهری:

زبان دین باید در جامعه حاکم باشد/ حضور روحانیت در اجتماع تقویت شود

زبان دین باید در جامعه حاکم باشد/ حضور روحانیت در اجتماع تقویت شود
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مشکل دشمنان تنها انقلاب اسلامی نیست بلکه آنها با اصل و ریشه اسلام عداوت و دشمنی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، آیت الله حسینی بوشهری، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه آمل با تأکید بر رونق علوم حوزوی در شهرستان ها، گفت: روحانیت باید در عین رعایت ارزش‌ها و معیارها به موضوعات با نگاه عمیق بنگرد و مطابق با اصالت‌های خط مشی حوزوی و معیار لازم پیش برود.

وی با اشاره به این که امروزه جایگاه روحانیت با قرار گرفتن در دنیای پست مدرن و غبارآلود که رابطه بین علم و دین در آن بحثی اساسی دارد از اهمیت بسیار برخوردار است، افزود: علم از دین جدا نیست که هرکس راه خود را برود بلکه امروزه در فضای جنگ بین علم و دین کفه سنگین را به نفع علم رقم زده اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که باید در جامعه زبان دین حاکم شود، تصریح کرد: وظایف روحانیت در عرصه علم و دین همچون پرچم برافراشته باید در اهتزاز باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به این که دشمن تلاش های زیادی را برای پایین آوردن این پرچم صورت داده است، خاطرنشان کرد: اما باید این وظیفه سنگین با دستان روحانیت حفظ شود.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که دشمن همه امکانات و ظرفیت های خود را برای جنگ با دین، روحانیت و علما به کار گرفته است، ادامه داد: اما علیرغم همه این تلاش ها شکست خورده است.

وی با تأکید براین که مشکل دشمنان تنها انقلاب اسلامی نیست بلکه آنها با اصل و ریشه اسلام عداوت و دشمنی دارند، تصریح کرد: علما و روحانیان سکان دار اصلی هدایت و روشنی در جامعه هستند که باید به رسالت و وظیفه اصلی خود عمل کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت حضور پررنگ و اثرگذار روحانیت در جامعه تأکید کرد و گفت: اگر در جامعه ناهنجاری فرهنگی وجود دارد به دلیل حضور کمرنگ این قشر در میدان است.

آیت الله حسینی بوشهری با تأکید براین که روحانیت باید با بهره گیری مناسب از ظرفیت های موجود حضور خود در جامعه را تقویت کند، افزود: صداقت با مردم موجب اقبال و استقبال بیشتر مردم خواهد شد، سخن، کردار و رفتار روحانیت در طول تاریخ حجت شرعی مقبول بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که خداترس بودن باید همواره مورد توجه طلاب قرار گیرد، گفت: امروز روحانیت ملجأ و پناهگاه مردم است و در این تهاجم عجیب و غریب علیه روحانیت جایگاه روحانیت بسیار ارزشمند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به پیشینه مازندران در پرورش عالمان و بزرگان دینی اشاره کرد و افزود: استان مازندران و به ویژه شهرستان آمل با وجود عالمان برجسته ای همچون آیت الله جوای آملی و علامه حسن زاده آملی(ره) در حوزه علم، فقاهت و اندیشه سرآمد جهان اسلام است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات