۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۷۴۲۹۷۵

همایش ملی آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار شد

همایش ملی آیت الله کوهستانی در بهشهر برگزار شد
مازندران - همایش ملی آیت الله کوهستانی(ره) با حضور و سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه علم و فناوری مازندران - بهشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، همایش ملی آیت الله کوهستانی(ره) با حضور و سخنرانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه علم و فناوری مازندران - بهشهر برگزار شد.

حجت الاسلام عربعلی جباری، امام جمعه شهرستان بهشهر در این همایش که درحال برگزاری است، از آیت الله کوهستانی به عنوان پارسای کوهستان یاد و گفت: قدردان همت والای مسؤولان برای برگزاری پیش همایش و کنگره ملی با محوریت سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی (ره) هستیم.

وی با بیان این که آیت الله کوهستانی بیش از نیم قرن از رحلتشان می گذرد اما همچنان محبوب و مورد توجه مردم استان مازندران و به خصوص شهرستان بهشهر است، افزود: مردم مازندران به ویژه اهالی کوهستان، آیت الله کوهستانی را آقاجان خطاب می کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که احیای امر علما احیای امر ولایت است، اظهار داشت: آیت الله جوادی آملی برلزوم تکریم و معرفی سیره علمی و عملی علمای دین نظیر آیت الله کوهستانی(ره) تاکید داشتند.

وی با تاکید بر این که شخصیت آیت الله کوهستانی(ره) را باید به دیگران بشناسانیم، بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که مقام عالمان دین را باید گرامی بداریم زیرا این‌ها وارثان پیامبران هستند، هر کسی علما را ارج بنهند در حقیقت خدا را تعظیم می‌کند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که برگزاری این همایش ملی حرکت در مسیر جهاد تبیین است، خاطرنشان شد: شان و موقعیت آیت الله کوهستانی بر قالب نخبگان و دانشگاهیان و حوزویان پوشیده نیست در این همایش باید محصول کارمان را خوب عرضه کنیم تا زمینه معرفی بیش از پیش این عالم ربانی به نسل نو فراهم شود.

امام جمعه بهشهر ار دریافت ۳۵ مقاله از سوی دبیرخانه این همایش ملی خبر داد و گفت: نشان دادن این فعالیت‌ها مهم است، باید همایش را خوب برگزار کنیم تا آثار رسیده به دبیرخانه با محوریت سیره علمی و عملی آیت الله کوهستانی(ره) به درستی معرفی و تبیین شود./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات