۱۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۷۴۲۹۳۶
نماینده ولی فقیه در مازندران:

پیامبر اکرم مایه نجات بشریت است/ تلبس مقطعی سرنوشت‌ساز برای طلاب است

پیامبر اکرم مایه نجات بشریت است/ تلبس مقطعی سرنوشت‌ساز برای طلاب است
مازندران - نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که پیامبر اسلام مایه نجات بشریت است، گفت: برای طلاب مقطع تلبس به لباس روحانیت سرنوشت‌ساز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در مراسم میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و مراسم عمامه‌گذاری جمعی از طلاب مدرسه محمدیه قائم‌شهر، ضمن تبریک میلاد امام جعفر صادق (ع) و پیامبر اکرم (ص)، اظهار داشت: پوشیدن لباس روحانیت در این ایام توفیق بزرگی است که شامل حال طلاب این مدرسه علمیه شده است.

وی با اشاره به رتبه بالا مدرسه محمدیه با بیان این که نبی مکرم اسلام عامل تکامل بشریت است، افزود: ولادت پیامبر گرامی اسلام یک فرصت مغتنمی برای آحاد امت اسلامی است تا به سیره علمی و عملی آن حضرت بازگردند.

امام جمعه ساری با بیان این که صدای ناله شیطان در سالروز ولادت پیغمبر خاتم بلند شد، چرا که زمینه سعادت انسان‌ها فراهم شده است، ادامه داد: خداوند یک چنین انسانی را فرستاده که به کتاب و آئینش بشریت نجات پیدا کرده و به سعادت می‌رسند و شیطان از گمراه کردن آنان محروم می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با بیان این که پیامبر اکرم(ص) مایه نجات بشریت است، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم به آئین، دستورات و خواسته‌هایشان عمل کنیم.

وی با بیان این که جنگ فرهنگی با همه قد در مقابل ارزش‌های پیامبر ایستاده است، افزود: ما باید دین را یاری کنیم مصداقش این است که افراد مستعد به حوزه‌های علمیه بیایند طلبه و مروج دین شوند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که انتظارمان این است که مردم متدین قوم سلمان بوده و مایه افتخار باشند، خاطرنشان کرد: برای طلاب مقطع تلبس به لباس روحانیت فصل تازه و سرنوشت‌ساز است و خداوند برای این مقطع حساب دیگری باز کرده و عنایتش را به کسانی که به این لباس ملبس شدند مضاعف می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی با اشاره به زندگینامه علامه طباطبایی، بیان کرد: ایشان زمانی که در نجف از فقر و ناراحتی اظهار گلایه کرد با پیامی که در طول مدت ۲۰سال از ملبس شدن مورد عنایت خداوند قرار گرفت دریافت کرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که تلبس، شایستگی‌ها و شرایطی دارد که باید رعایت شود، خاطرنشان کرد: مدارای درست، معاشرت، ادبیات و ادب، دغدغه‌مندی و دلسوزی از لوازم ضروری یک طلبه است./950/

افشین ایمانی
ارسال نظرات