۲۹ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۴۲۰۵۴
ایزدی در گفت‌وگو با رسا:

اغتشاش و مسأله حجاب دستاویز سیاسی دشمن برای ضربه زدن به ایران است

اغتشاش و مسأله حجاب دستاویز سیاسی دشمن برای ضربه زدن به ایران است
کارشناس مسائل آمریکا با ستودن هوشمندی مردم ایران در مقابل طراحی‌های دشمنان خارجی گفت: اغتشاشات داخلی تنها امید دشمنان است و روی آن سرمایه‌گذاری ویژه ای می کنند.

فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا درباره نقش سرویس‌های اطلاعاتی غرب در اغتشاشات و اهداف آن‌ها گفت: اگر این سرویس‌های اطلاعاتی، طراحی، برنامه‌ریزی و شبکه‌سازی نداشتند و هزینه نمی‌کردند، ما اغتشاش نداشتیم؛ اسنادی منتشر شد که طرف غربی متوجه شده است اگر تا یک یا دو سال دیگر ضربه‌ای جدی به جمهوری اسلامی وارد نکنند، این نظام به قدرتی می‌رسد که دیگر نمی‌توان با آن برخورد کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به اینکه تحولات جهانی و نظم جدید پیش رو، فضای تنفسی مناسبی برای ایران ایجاد خواهد کرد که مدیریت آن به وسیله استعمار و استکبار غیر ممکن خواهد بود ابراز داشت: کشورهای غربی می‌دانند که از راه نظامی و روش‌های دیگر هم نمی‌توانند با ایران مقابله کنند بنابراین بحث اغتشاشات داخلی تنها امید آن‌ها است که روی آن سرمایه‌گذاری کردند.

وی با مد نظر قرار دادن نهادهایی که در غرب، بویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد و با پرسنل و بودجه‌های کلان به دنبال براندازی در ایران هستند اظهار داشت: این‌ها از تجربیات گذشته هم استفاده و سعی می‌کنند که اغتشاشات را زنجیره‌وار ایجاد کنند تا هر دفعه بهتر از بار قبل انجام شود.

ایزدی در پاسخ به اینکه هدف نهایی غرب از ایجاد اغتشاشات در کشور چیست گفت: هدف اولشان گسترش و افزایش عددی اغتشاشگران است؛ حوزه زن می‌توانست این هدف آن‌ها را تأمین کند اما تقریباً همه خانم‌های ایرانی با طراحی‌های غرب همراه نیستند؛ عفاف و حجاب ریشه در فرهنگ مردم این کشور دارد؛ حتی شل حجابان نیز کشور خود را دوست دارند و نمی‌خواهند عامل سوء استفاده دشمن باشند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل هوشمندی مردم ایران را نقطه قوت نظام اسلامی برشمرد و تصریح کرد: عده زیادی از مردم که مذهبی و مکتبی هستند و به حرف دشمن توجهی ندارند، عده‌ای هم تورم و مشکلات اقتصادی را مطلوب نمی‌دانند اما نمی‌خواهند این شرایط را به شرایط بحرانی تبدیل کنند؛ خیلی‌ها هم منصفانه نقاط مثبت مدیریت کشور را می‌بینند و با نقشه‌های دشمن با جدیت مقابله می‌کنند؛ بنابراین سرنگونی جمهوری اسلامی کار بسیار سختی است.

وی درباره کشف حجاب اجباری در فرانسه گفت: دولتمردان فرانسوی و درصد بالایی از مردم فرانسه، ضد اسلام و مسلمانان هستند؛ سابقه شکست در الجزایر، تفکر صلیبی، قدرت گرفتن اسلام در کشورهای غربی بویژه فرانسه و افزایش تعداد مسلمانان در این کشورها، باعث شده است که ضدیت آن‌ها با اسلام بیشتر شود و بروز کند.

ایزدی ادامه داد: نوزده سال است که پوشیدن روسری در مدارس فرانسه منع شده است؛ امسال هم پوشیدن مانتو را منع کردند؛ روزهای اول سال تحصیلی امسال 69 نفر دانش آموز دختر مسلمان به خاطر پوشیدن مانتو به مدرسه راه نیافتند؛ البته بسیاری از کشورهای غربی دیگر هم این وضعیت را دارند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل درباره الزام به پوشش اسلامی در ایران گفت: وضعیت در ایران متفاوت از فرانسه است؛ در ایران موضوع حجاب اسلامی یک دستور الهی است و افرادی که مسلمان هستند ملزم به رعایت حجاب هستند؛ الزام مردم به این پوشش در ضدیت با فرد، نهاد، مذهب یا دین یا به خاطر نگاه نژاد پرستانه نیست؛ زمانی که فرانسه جنگل بود، در کشورهای اسلامی از جمله ایران حجاب رعایت می‌شد.

وی در پاسخ به اینکه حتی اگر حجاب را در ایران اجباری بدانیم، اجبار به کشف حجاب در فرانسه قبیح‌تر از اجبار به محجبه بودن است، پس چرا کشورهای دنیا، فرانسه را زیر فشار قرار نمی‌دهند؟ گفت: تعداد کشورهای ضد اسلام بیش از کشورهای اسلامی است؛ رسانه‌ها هم در دست کشورهای غربی است؛ هجمه‌های علیه ایران، هیچ گاه علیه فرانسه نیست؛ درباره وضعیت اخیر فرانسه یک یا دو خبر کار شد و از این مسأله گذشتند و موضوع را پوشش ندادند.

ایزدی افزود: مشکل اصلی با ایران حجاب نیست بلکه نوع حکومت است که اجازه نمی‌دهد استعمار و استکبار به حوزه سیاسی این کشور دست یابد؛ تنها برای اعمال این فشار به دنبال دستاویزهای مختلف می‌گردند؛ برنامه هسته‌ای دیگر نخ نما شده است؛ بنابراین چند سال است که حجاب را مطرح کرده‌اند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل تصریح کرد: اکنون حجاب موضوعی سیاسی است؛ برای رئیس جمهور آمریکا و فرانسه چه فرقی می‌کند که یک خانم در ایران روسری داشته باشد یا نداشته باشد؟ او برای هدف سیاسی خود از این مسأله سوء استفاده می‌کند؛ البته متوجه هستند که ایران قدرتمند است و برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی آن عقبه اسلامی کشور باید ضربه بخورد.

وی در مقایسه دیگر بین ایران و فرانسه گفت: هیچ کشوری نداریم که دنبال سرنگونی حکومت فرانسه باشد؛ حتی ایران هم دنبال این کار نیست؛ اما مجموعه کشورهایی داریم که برنامه فعال برای سرنگونی نظام ایران دارند؛ سرویس اطلاعاتی چند ده کشور در اغتشاشات سال گذشته در ایران فعال بودند و فرانسه را نمی‌شود با ایران مقایسه کرد.

محمود لطیف

ارسال نظرات