۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۷۴۰۶۵۶

موفقیت های دولت و چشم ها و قلم هایی که نمی خواهند ببینند و بنویسند

موفقیت های دولت و چشم ها و قلم هایی که نمی خواهند ببینند و بنویسند
تحرکات و تلاش های فعالانه رییس جمهور و دولت سیزدهم موفقیت های بزرگی را برای ملت ایران به همراه داشته؛ اما گویی اصلاح طلبان دلخوشی از این موضوع نداشته و تاب دیدن موفقیت های دولت را ندارند.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، با روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی آیت الله سید ابراهیم رئیسی، انفعال و رکون در عرصه داخلی و یکجانبه گرایی در سیاست خارجی جای خود را به کار و فعالیت جهادی در عرصه ملی و دیپلماسی منطقه ای و خروج از یکجانبه گرایی داده است.

دولت سیزدهم با باور و ایمان به اصل «ما می توانیم» و کار و تلاش شبانه روزی و جهادی، علاوه بر جبران کم کاری ها، بی عملی ها و سوء تدبیرهای دولت برجامی حسن روحانی، توانسته است پروژه های بزرگی را در عرصه های اقتصادی کلید بزند و مردم را بیش از پیش به آینده امیدوار سازد.

گرچه دولت یازدهم و دوازدهم ادعای بلد بودن زبان مذاکره و دیپلماسی را داشت و ادعاهای آنها گوش فلک را کر کرده بود، اما این دولت آقای رئیسی است که توانسته با حرکت اصولی و منطقی و تعامل سازنده بر پایه اصول «حکمت، عزت و مصلحت» قطار مذاکرات را به ریل اصلی آن بازگرداند و همزمان هم چرخ مذاکرات را به چرخش درآورد و هم چرخ اقتصاد را.

موفقیت های دولت و چشم ها و قلم هایی که نمی خواهند ببیند و بنویسند

از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم، توجه به کشورهای همسایه و منطقه از جمله اولویت‌های اساسی دستگاه دیپلماسی بوده و تا کنون و با گذشت دو سال از آغاز به کار دولت، اقدامات گسترده ای را در این راستا انجام داده است.

«ترافیک دیپلماتیک» در این دو سال در قالب سفرهای متعدد مقامات کشورهای منطقه به ایران و بالعکس، نشان از موفقیت دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم در تحرک بخشی به دستگاه سیاست خارجی دارد.

سفر تاریخی رئیس جمهور به سوریه پس از ۱۳ سال، احیای روابط تهران و ابوظبی، احیای روابط ایران و عربستان، فراهم کردن زمینه عضویت مجدد سوریه در اتحادیه عرب، پیگیری برای احیای روابط با مصر و بحرین تنها گوشه ای کوچک از موفقیت های دولت سیزدهم و دستورکارهای دستگاه دیپلماسی است که در قالب سیاست «دیپلماسی متوازن» دنبال می شود.

پیوستن و الحاق جمهوری اسلامی ایران به اجلاس و سازمان شانگهای، عضویت رسمی جمهوری اسلامی ایران در بریکس، افزایش قابل توجه فروش نفت ایران، آزاد سازی منابع مسدود شده در کشورهای خارجی، فراهم سازی مقدمات تکمیل کریدور بین المللی شمال به جنوب، حجم بالای سفرهای رییس جمهور به کشورهای همسایه و کشورهای مختلف جهان و امضای 200 تفاهم نامه که بخشی از آن منجر به قرارداد هم شده، تنها بخشی از موفقیت دولت سیزدهم است که انشالله بزودی ثمرات آن را در سفرهای مردم و اقتصاد جامعه شاهد خواهیم بود.

گرچه این موفقیت ها برای ملت ایران اخبار امیدبخش و نشاط آفرین به حساب می آید اما رسانه های ضد انقلاب و طیفی از اصلاح طلبان و عناصر غربگرای داخلی تاب دیدن این موفقیت ها را ندارند.

موفقیت های دولت و چشم ها و قلم هایی که نمی خواهند ببیند و بنویسند

همزمان با هفته دولت، رسانه ها و شبکه های اجتماعی حامی اصلاح طلب و اعتدال در قالب یادداشت ها، تحلیل ها و مصاحبه هایی هدفمند ضمن سیاه نمایی نسبت به مشکلات کشور، در صدد تخریب عملکرد دولت سیزدهم و نا امید سازی مردم نسبت به آینده برآمده اند.

به نظر می رسد دولت سیزدهم باید بدون توجه به این فضا سازی های مسموم رسانه ای، همه توان خود را برای خدمت روز افزون صادقانه به مردم بویژه اقشار محروم بکار گیرد و در جهت گره گشایی از مشکلات شب و روز نشناسد.

 

حسین عجمی
ارسال نظرات